Criza va ajuta industria de lux sa se dezvolte

Data publicarii: 11-02-2009 | Afaceri

Pentru Oliver Petcu, directorul singurei firme din Europa Centrala si de Est specializata in industria luxului, criza este o oportunitate de crestere a acestui segment. Oliver Petcu spune ca marile branduri internationale sunt constiente ca Romania reprezinta o piata importanta. De la manager de marke-ting si PR al Alpha Bank a trecut brusc la propria companie specializata pe un domeniu cu care avusese tangente in trecut, cel al industriei de lux.

Mereu pe drumuri, pe Oliver Petcu il gasesti cu greu la birou sau sa nu fie prins intre doua intalniri. Nu se incadreaza in genul de multinationala dupa cum el insusi spune. Acesta a fost si motivul pentru care a renuntat la domeniul bancar.

Piata romaneasca are nevoie de serviciile pe care le ofera compania sa, CPP Management Consultants, dar si investitorii si marile branduri din afara.

Prin urmare o parte din proiectele pe care le dezvolta in prezent nu au nicio legatura cu piata romaneasca si se extind chiar si in Kazahstan.

A invatat din greseli si a mers mai departe

Ideea de a oferi consultanta pe acest segment s-a conturat in timp si are legatura cu experienta dobandita coordonand dezvoltarea unor branduri ca Janine si Levintza. Oliver Petcu a infiintat compania de consultanta in industria luxului, in urma cu mai bine de cinci ani, impreuna cu un partener care s-a retras intre timp.

Asta dupa ce reusise sa-si creeze un networking care cuprindea manageri de top din industrie, grupuri internationale si companii.Desi reprezentantii marilor branduri internationale s-au aratat interesati de proiect, au urmat si perioade dificile in care banii pentru chiria sediului sau rezervorul gol al masinii devenisera o adevarata problema.

"Am vrut sa renunt, dar am reusit sa ma motivez", spune Oliver Petcu. A trebuit sa aiba rabdare, "sa stranga din dinti" si cel mai important stia ceea ce-si doreste. Business-ul a fost cladit si pe greselile de la inceput.

In perioada 2005-2006, se orientase spre specializarea unui numar foarte mare de oameni pentru a reusi sa-si formeze o echipa cu care sa poate lucra full-time. Curand si-a dat seama ca afacerea va supravietui cu cat este mai specializata si cu cat are mai putini oameni.

Luxul va avea mereu cumparatori

Oliver Petcu spune ca luxul este viitorul pentru investitori si ca actuala criza nu va face decat sa stimuleze si mai mult cresterea pe acest segment. Asta pentru ca in ciuda faptului ca vor exista si cazuri in care companiile vor fi in pragul falimentului, luxul va avea intotdeauna cumparatori.

Si tot aceasta criza ii va indemna pe multi investitori sa apeleze la consultanta. "Inca mai sunt oameni care cred ca lucram pe gratis. Insa oamenii incep sa deschida ochii, sa citeasca analize, sa se uite la detalii", afirma el despre felul in care este perceputa de cele mai multe ori compania sa de investitorii romani si nu numai.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: