Curs oficial BNR

28.07.2014
  • 1 EUR Variatie: -0.0127000000000014.3873 RON
  • 1 USD Variatie: -0.00770000000000033.2638 RON
  • 1 CHF Variatie: -0.01023.6102 RON
  • 1 GBP Variatie: -0.00770000000000075.5451 RON
  • 1 gr. aurVariatie: 1.0206136.9924 RON

Zece calitati obligatorii pentru un loc de muncaData publicarii: 02-03-2009 | HR/Cariere (RSS)

  •  Print   | 
  • Trimite prin Y!M
  • Bookmark & Share

Expertii in HR spun ca pentru obtinerea si pastrarea slujbei, sunt necesare mai ales insusiri ce tin de atitudine. Recrutorii sunt de parere ca pentru a castiga un loc de munca sau pentru a-l mentine pe cel actual, candidatul, respectiv angajatul, trebuie sa aiba sau sa dobandeasca o serie de calitati. Cu ajutorul specialistilor in resurse umane am identificat zece calitati esentiale, noteaza Romania Libera.

1. Proactivitatea

Angajatorii pun foarte mare pret pe aceasta calitate. Nu oricine are capacitatea de a se gandi si de a actiona inainte, cu alte cuvinte de a anticipa ce urmeaza sa se intample. Persoanele proactive sunt acelea care au initiativa de a actiona si care vin cu idei creative. "Un asemenea angajat nu va astepta niciodata sa rezolve o situatie dificila dupa ce aceasta a avut loc deja, ci mai degraba o va tine sub control, demarand un plan de rezolvare inca de la primele semne", explica Alina Botezatu, managing partner la firma de resurse umane Perspective Group.

In conditiile in care, intr-o piata sau alta, lupta se da pe aceiasi clienti, proactivitatea inseamna sa fii cu un pas inaintea competitorilor. "Un angajat proactiv este o arma de valoare", considera si Camelia Buburuz, director de resurse umane la Hotelul JW Marriott.

2. Implicarea

Monica Vrabiescu, managing director la Hill International, companie specializata in resurse umane, spune ca la vremuri de criza financiara exista o certitudine: "Nici un angajator nu-si poate permite sa mentina pe termen lung angajatii care nu dau rezultate sau care nu se implica in sustinerea activitatii si a strategiei propuse".
In aceasta perioada dificila, considera si Andreea Lupan, specialist HR la compania farmaceutica Actavis, atitudinea ideala a angajatilor este sa-si pastreze motivarea si interesul fata de job ca intr-o perioada de normalitate: "Indiferent de moment, de conditii de business mai mult sau mai putin prietenoase, toate companiile isi doresc angajati cat mai implicati".

3. Orientarea catre client

Daca veti avea capacitatea si deschiderea pentru a face tot ce va sta in putinta pentru a veni in intampinarea nevoilor clientului, prin serviciile sau produsele oferite, aveti sanse mari sa va pastrati locul de munca sau sa obtineti unul nou. "In masura in care angajatii trateaza clientii cu respect, punandu-le la dispozitie servicii de calitate, acestia capata incredere, respect si sunt loiali companiei", explica Alina Botezatu.
Un salariat orientat catre client, subliniaza si Georgiana Dragomir, managing partner la firma de resurse umane Inner Look, lucreaza cu placere cu alti oameni si este dispus sa-si ofere ajutorul neconditionat. "Sunt oameni pe care vrei sa-i ai in echipa pentru ca inteleg si respecta valoarea clientului", subliniaza Georgiana Dragomir.

4. Atentia la detalii

Aceasta calitate se refera la atentia cu care angajatul duce la bun sfarsit o sarcina. "Daca se ocupa in amanunt si de cele mai minutioase detalii, atunci sarcina nu va mai trebui refacuta de altcineva, economisindu-se astfel timp si resurse. Uneori, lucruri ce par lipsite de importanta pot influenta puternic rezultatul final", argumenteaza Alina Botezatu.

5. Dinamismul

Rutina este unul dintre cei mai mari dusmani ai angajatilor. Un salariat dinamic nu este neaparat o persoana activa din punct de vedere fizic, desi de multe ori presupune si acest lucru. O persoana dinamica, descrie Alina Botezatu, este mai degraba una care contribuie la rezolvarea sarcinilor intr-un ritm alert, sustinut. "Acest atribut se refera si la urmarirea permanenta a punctului in care se afla un proces. Presupune sa fii treaz si constient de situatie, sa gandesti permanent solutii cat mai bune pentru rezolvarea ei si sa fii gata mereu sa intervii", explica Alina Botezatu.

6. Flexibilitatea

Este vorba despre cat de rapid se poate adapta angajatul unor situatii diverse. O persoana flexibila invata in permanenta, se muleaza in functie de situatie si poate trece cu rapiditate de la o sarcina la alta cu totul diferita, fara a-si pierde concentrarea. "Aceasta se poate reorienta foarte usor catre o alta modalitate de a rezolva o situatie, poate relationa si se poate adapta la diferite stiluri de lucru", subliniaza Alina Botezatu.

7. Buna comunicare

Expertii spun ca productivitatea companiei si bunastarea angajatilor au la baza o comunicare buna. Ei apreciaza ca sunt cautate persoanele care comunica usor si care pot oferi un feed-back imediat si sincer, atat pentru ceea ce este pozitiv, cat si pentru ceea ce ii deranjeaza. "O comunicare deficitara este frustranta atat pentru angajat, cat si pentru echipa in care lucreaza, iar aceasta poate duce la probleme mai grave si chiar la demisie, mai tarziu", motiveaza Alina Botezatu.

8. Spiritul intreprinzator

Persoanele care au spirit intreprinzator sunt "vanate" pentru functii de conducere, de coordonare. Insa pentru oricare angajat "de rand" spiritul intreprinzator este o calitate importanta. "O astfel de persoana, odata ce a primit obiectivul pe care il are de atins, se mobilizeaza singura si cauta resurse si solutii inedite pentru a-si indeplini sarcina", spune Georgiana Dragomir.

9. Eficienta

Un om eficient este unul care nu pierde timpul si care stie sa rezolve rapid si bine problemele. La un astfel de angajat, considerat valoros, rezultatele se vad repede si, de regula, sunt si remarcabile. "Sunt apreciati mai mult angajatii eficienti, care-si folosesc experienta si cunostintele profesionale in rezolvarea diferitelor sarcini sau in activitati care necesita acum mai mult efort", spune Monica Vrabiescu.

10. Pregatirea temeinica

Cu cat veti fi mai bine pregatit, cu atat interesul angajatorului pentru dumneavoastra va fi mai mare. "Dificultatile create de perioada de criza financiara cresc nevoia angajatorului pentru personal bine pregatit", considera Monica Vrabiescu.

Romania Libera

Comentarii:
  • lauura: Odata ce o persoana(indiferent care ar fi ea) deprinde aceste calitati,sau mai bine zis le descopera nu va mai intampina nici un prejudiciu in ceea ce priveste locul de munca.Ba chiar mai mult va avea curajul si satisfactia de a intoarce spatele angajatorului care "a ramas in evul mediu" stiind ca i se vor deschide "n" usi in orice directie ar lua-o. trebuie sa fim indispensabili, pentru ca sunt destui care se pricep mai bine ca noi in a fi "comuni". Este vorba despre "self management" asa ca nu mai fiti asa de negativisti,orice se poate numa sa vrei. (Mon 13 Dec 2010 20:27)
  • nikita de romania: Tot angajatorul isi doreste oameni care sa detina calitatile de mai sus! Dar atata timp cat se da salariu fix si alte bonuri, etc. multe pe nedrept, angajatul nu va simti businessul angajatorului ca fiind al sau. Cum ar fii ca fiecare dintre noi sa lucreze doar pe comision? Cred ca multora le va renaste zambetul pe buze si bunul simt se va face simtit, si toti am avea de castigat. De ce? Pentru ca toti si-ar da interesul si ar face ca viata lor sa fie mai buna, ca orasul sa mearga mai bine, ca tara sa o duca bine (nu doar sa ceara cresterea salariilor cu 15....15%) si sa nu se preocupe de ce presupune slujba lor. Nu ar mai fii atatea probleme cu salarii, sporuri de diverse feluri, salarii de merit (pe care multi chiar nu le merita). SA TRAIASCA COMISIONUL! Thumbs up! (Thu 05 Mar 2009 14:50)
  • Dan: Calitati,calitati....calitati.....???? Care ar trebui sa fie CALITATILE angajatorului?....sau daca are bani e de ajuns domnilorEXPERTI (Wed 04 Mar 2009 10:24)
  • Pentru Anonim: Anonimule, informati-va e corect, nu informativa. Nu poti sa dai lectii cand nici macar nu stii sa scrii. (Tue 03 Mar 2009 22:11)
  • Mihailovici Rose-Mar: Oare Elena Basescu are asemenea calitati ??? (Tue 03 Mar 2009 16:06)
  • anonim: domnilor specialisti habar nu aveti cu ce se confrunta un angajat la locul de munca! Mai informativa putin si abia pe urma dati sfaturi. (Tue 03 Mar 2009 11:53)
  • WTF: ca sa castigi vreo 700 sau 800 lei pe luna, tre' sa ai toate calitatile astea Smile intr-adevar, merita sa fii super pregatit, iar patronul sa urle la tine ca mai asteapta inca 100 de "proactivi", "dinamici" si "eficienti" sa-ti ia locul daca indraznesti sa pleci la sfarsitul programului acasa. Ce daca in ctr de munca s-a stabilit ca orele suplimentare se platesc?! Comentezi ?!!! (Mon 02 Mar 2009 23:22)
  • Sfat: Specialistii lu' peste care isi lauda numele in spusele de mai sus vorbesc din carti. Ia sa puna si ei mana sa mentina o relatie cu un client, in orice domeniu, sa vada ei ce inseamna proactivitate, orientare catre client, atentia la detalii (sau "piticii" clientilor) etc. Auzi: "Indiferent de moment, de conditii de business mai mult sau mai putin prietenoase, toate companiile isi doresc angajati cat mai implicati". Pai ce angajator vezi tu sa il plateasca pe unu' sa stea acasa? (in afara de institutiile bugetare, unde poate e posibil sa se intample asa).. E ca si cum ai spune ca cerul e albastru. Cata pregatire de specialitate iti trebuie sa spui asa ceva? Deci mai bine specialistii HR de mai sus sa puna mana sa vada ce inseamna relatie cu clientii - pe latura de suport, vanzari, orice - si apoi sa debiteze ceva cu adevarat inteligent. (Mon 02 Mar 2009 14:44)
  • Altceva: Citind articolul de mai sus nu pot sa trag decat o concluzie. Ori ei ne dau un model teoretic, idealist ori este vorba de un model de angajat din alte tari. Nu cred ca poti gasi la momentul actual angajati in Romanica care sa respecte/posede toate enuntarile de mai sus. Nu sunt de lepadat afirmatiile de mai sus, dar nici nu le poti avea pe toate... Smile (Mon 02 Mar 2009 11:19)
  • Shomer: Firmele de HR induc lumea in eroare! Nu-ti trebuie decat o pila mare la un minister si te-ai aranjat. Altfel muncesti ca prostul.... (Mon 02 Mar 2009 10:01)
  • Ela C: Vad tot felul de sfaturi si sugestii pentru angajati. Si angajatorii romani au minusuri cu carul. Mai dati-le si lor sugestii. Multi sunt ramasi in Evul Mediu si nu cunosc nimic despre raporturile de munca dintre angajat si angajator. (Mon 02 Mar 2009 08:49)

(Autorii comentariilor sunt singurii responsabili pentru continutul acestora)

Sus
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Adauga Comentariu:

* Toate campurile sunt obligatorii
* Adresa de email nu va fi facuta publica

Nume:
Email*:
Comentariu:
<1000 Caractere
  Adauga emoticon
Cod Validare: Adauga codul de validare in campul din dreaptaAdauga caracterele din poza:
 

* Ne rezervam dreptul de a sterge comentariile mincinoase, cu limbaj neadecvat sau obscen!
* Autorul comentariului este singurul responsabil (juridic) pentru continutul acestuia!