Orange si Vodafone, acuzate ca vor sa-si tina tarifele la secret

Data publicarii: 10-04-2009 | Afaceri

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii, Catalin Marinescu, a acuzat ieri Orange Romania si Vodafone Romania nu vor sa-si informeze clientii in legatura cu tarifele si serviciile prestate. "Orange Romania si Vodafone Romania au contestat in instanta decizia Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) cu privire la obligativitatea de a furniza clientilor un set de informatii legate de tarifele si serviciile prestate", a anuntat presedintele institutiei.

Operatorii de telefonie se considera  prea saraci pentru a-si informa clientii in legatura cu tarifele si serviciile prestate - asa s-ar putea traduce declaratia comuna a acestora, data publicitatii ieri, ca justificare a faptului ca au contestat in instanta decizia arbitrului telecom privind obligativitatea de a oferi utilizatorilor date despre tarife.

Cosmote, Orange, Vodafone si Zapp au contestat decizia Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) intrucat "induce costuri suplimentare deloc de neglijat la nivelul operatorilor intr-un climat economic dificil, pentru un beneficiu ipotetic la nivelul utilizatorilor finali".

Desi Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR) a precizat ca Orange, Vodafone, Cosmote si Zapp au deschis actiuni simultane in instanta, ANCOM spune ca "pana in acest moment (ieri n.r.), decizia a fost atacata in instanta de Orange si Vodafone, care au cerut atat suspendarea, cat si anularea deciziei".

"Sper ca instanta va decide in favoarea utilizatorilor si ca operatorii de telefonie mobila vor intelege si ei necesitatea ca utilizatorii lor sa stie exact ce cumpara, cat platesc si ce conditii contractuale au de respectat", a declarat Marinescu.

Potrivit deciziei ANCOM, inainte de incheierea contractului, utilizatorii trebuie sa primeasca un set minim de informatii care sa contina: planul tarifar, valoarea sa pentru perioada initiala si serviciile incluse, cu toate taxele; tarifele pentru apeluri si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minima a contractului si penalitatile datorate de abonat pentru incetarea contractului inainte de termen.

Totodata, utilizatorii au dreptul sa consulte contractul inainte de semnarea acestuia si sa fie informati prin SMS sau factura de prelungirea automata a contractului si data-limita pentru notificarea de incetare a acestuia.
Potrivit aceleiasi decizii, furnizorii ar trebui sa ofere ANCOM informatiile necesare pentru un "calculator de preturi".

Operatorii spun ca au contestat decizia autoritatii intrucat ANCOM isi depaseste astfel competentele si sustin ca fac "eforturi vizibile" pentru a-si informa clientii. "Consideram, de asemenea, ca decizia nu a fost justificata de niciun fel de studiu care sa evidentieze gradul de multumire sau nemultumire al utilizatorilor finali. In conditiile in care acest lucru este doar banuit de catre ANC, consideram ca Decizia induce costuri suplimentare deloc de neglijat la nivelul operatorilor intr-un climat economic dificil, pentru un beneficiu ipotetic la nivelul utilizatorilor finali", a explicat AOMR.

Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: