Romanii, codasi la igiena personala. Cheltuim numai 17 euro pe an pentru produse cosmetice

Data publicarii: 05-06-2009 | Lifestyle

Romanii stau prost la capitolul igiena personala, arata un studiu realizat in Europa de sud Est, la care au participat persoane din 13 tari. Studiul, citat de Gandul, plaseaza romanii pe penultimul loc in top, cu doar 17 euro cheltuiti pe an pentru produse cosmetice.

Rezultatele studiului comandat de o companie de cosmetice arata ca romanii dau mult mai putini bani pe produsele de igiena personala decit vecinii lor din regiune, arata jurnalistii de la Gandul. De exemplu, slovacii cheltuie aproape 100 de euro pe cap de locuitor pentru produse cosmetice. Pe pozitiile urmatoare sunt grecii, cu 75 de euro pe an, slovenii, cu 58 de euro, si croatii cu 44 de euro. Media anuala a cheltuielilor de infrumusetare in Romania este de doar 17 euro pe an. Mai putin platesc doar turcii: 13 euro pe an.

Daca media este redusa, femeile romance cheltuie totusi putin mai mult decat barbatii pentru cosmetice si igiena: 32 de euro anual, numai ca fata de alte reprezentante ale sexului frumos din alte tari, suma este mult redusa. De exemplu, femeile din Slovacia cheltuie anual 181 de euro pe astfel de produse iar grecoaicele 144 de euro.

Banii se duc in principal pe sapun, sampoane, dar si vopsea de par si deodorante. Un roman isi cumpara, in medie, aproape 5 sapunuri pe an: in 2008, s-au comercializat peste 98 de milioane de sapunuri, in valoare de 200 milioane de lei. Pe de alta parte, romanii au platit aproape 300 de milioane de lei pe sampoane si tot atit pe deodorante. Specialistii spun ca cifrele vor scadea in acest an, din cauza crizei financiare.

Antena 3

Ultimele stiri pe BankNews.ro: