Romanii, codasi la igiena personala. Cheltuim numai 17 euro pe an pentru produse cosmetice
Data publicarii: 05-06-2009 | LifestyleRomanii stau prost la capitolul igiena personala, arata un studiu realizat in Europa de sud Est, la care au participat persoane din 13 tari. Studiul, citat de Gandul, plaseaza romanii pe penultimul loc in top, cu doar 17 euro cheltuiti pe an pentru produse cosmetice.
Rezultatele studiului comandat de o companie de cosmetice arata ca romanii dau mult mai putini bani pe produsele de igiena personala decit vecinii lor din regiune, arata jurnalistii de la Gandul. De exemplu, slovacii cheltuie aproape 100 de euro pe cap de locuitor pentru produse cosmetice. Pe pozitiile urmatoare sunt grecii, cu 75 de euro pe an, slovenii, cu 58 de euro, si croatii cu 44 de euro. Media anuala a cheltuielilor de infrumusetare in Romania este de doar 17 euro pe an. Mai putin platesc doar turcii: 13 euro pe an.
Daca media este redusa, femeile romance cheltuie totusi putin mai mult decat barbatii pentru cosmetice si igiena: 32 de euro anual, numai ca fata de alte reprezentante ale sexului frumos din alte tari, suma este mult redusa. De exemplu, femeile din Slovacia cheltuie anual 181 de euro pe astfel de produse iar grecoaicele 144 de euro.
Banii se duc in principal pe sapun, sampoane, dar si vopsea de par si deodorante. Un roman isi cumpara, in medie, aproape 5 sapunuri pe an: in 2008, s-au comercializat peste 98 de milioane de sapunuri, in valoare de 200 milioane de lei. Pe de alta parte, romanii au platit aproape 300 de milioane de lei pe sampoane si tot atit pe deodorante. Specialistii spun ca cifrele vor scadea in acest an, din cauza crizei financiare.
Antena 3
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare