Burta romanului primeaza si in criza
Data publicarii: 25-06-2009 | LifestylePotrivit unui studiu realizat pe mai multe luni, in Romania se cheltuieste din ce in ce mai mult pe produse alimentare.
Desi se numara printre lucrurile la care ar mai renunta in cazul unor reduceri de buget, cheltuiala pentru mancare a crescut in luna martie la aproape 40% din bugetul lunar al unei familii romanesti. Daca la inceputul crizei, la finele anului trecut, din portofelul familiei mancarea "irosea" 38%, in martie 2009 acest procent a crescut la 39,49%, arata un studiu recent al Mercury Research. Intretinerea consuma si ea la inceputul primului trimestru aproximativ 20% din portofelul unei gospodarii. Cheltuielile acestea au scazut in martie la 19%.
"Cei chestionati in luna noiembrie au afirmat ca cel mai usor pot taia din fondurile alocate pentru mancare, insa datele arata contrariul. In perioada noiembrie 2008-ianuarie 2009, procentul a scazut ingrijorator la sectiunea imbracaminte, educatie, iesitul in oras sau vacante", a declarat Anca Serbanescu, manager cercetare Mercury Research. Potrivit acesteia, ratele bancare au inregistrat si ele o crestere usoara daca ar fi sa raportam acest lucru la toata populatia.
Procentul banilor indreptati catre banca sub forma de rate s-a majorat de la 5% la 6%, acesta fiind ceva mai mare daca erau luati in considerare doar cei care sunt debitori. "Dupa o crestere usoara in noiembrie si ianuarie la economisire, acum se pare ca procentul a inceput sa scada", a mai declarat reprezentanta Mercury Research. Ea a mentionat ca procentul economiilor nu depasea, in luna martie, 3,49% din bugetul lunar al familiei.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung
- Sales Partner, startup de digitalizare a operațiunilor dealerilor auto, vizează o finanțare de un milion de euro pentru extindere în Europa și dezvoltarea tehnologiei
- Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini