Banca Transilvania se serveste din contul clientilor
Data publicarii: 07-07-2009 | Finante-BanciDesi se plang de clienti putini pe perioada crizei, bancile nu ezita sa se poarte abuziv cu cei care au deja un contract incheiat cu ele, noteaza Gardianul. In cazul clientei C.O., Banca Transilvania si-a permis "luxul" de a se "servi" din contul acesteia, fara a o instiinta, pentru a plati o polita de asigurare a apartamentului pe care ea o achitase deja. Dupa ce a cerut restituirea sumei sustrase abuziv, clienta a fost pusa sa semneze un document conform caruia banii i se restituiau numai daca declara ca nu va cere niciodata despagubiri Bancii Transilvania Asigurari pentru prejudiciile aduse in perioada 5-6 mai 2009.
Anul trecut, pe data de 6 mai, C.O., in calitate de persoana juridica, a achizitionat un apartament prin credit bancar obtinut de la Banca Transilvania (BT). La un an de la cumpararea apartamentului, a intrat in obligatia persoanei juridice sa reinnoiasca asigurarea la apartament.
"Asigurarea la orice bun expira la ora 12 noaptea si de aceea trebuie incheiata cu o zi mai devreme. Am avut noroc si in data de 5 mai 2009 am incheiat polita de asigurare. Astfel, pe 5 mai, am luat de buna lista cu asiguratorii agreati de Banca Transilvania si am mers de dimineata la asiguratorul Astra-Uniqa. Am platit asigurarea de aproximativ 8,3 milioane de lei vechi pe an pentru apartament si apoi am dus la Banca Transilvania polita incheiata pe un an si cesionata in favoarea bancii. Am predat polita in original si chitanta care dovedeste plata asigurarii la Banca Transilvania", a explicat C.O, clienta BT. Persoana juridica ne-a spus ca "in acel moment directoarea sucursalei Bancii Transilvania din Bucuresti, Tineretului, C. G., a prezentat o polita incheiata de Banca Transilvania Asigurari pe toata perioada creditului, respectiv 25 ani, si un grafic de plata a primei lunare de asigurare care se adauga lunar la rata de credit, tot pe o durata de 25 ani. "In fiecare an ar fi trebuit sa platesc o rata de 12,4 milioane de lei pe an Bancii Transilvania Asigurari. In fiecare luna, pe langa ratele de 87 de milioane de lei se mai adauga aproximativ 1,04 milioane de lei. Am refuzat sa semnez aceasta polita intocmita de Banca Transilvania Asigurari intrucat am prezentat o polita de asigurare valabila a imobilului, pe care o reinnoiesc anual, in valoare de 8,3 milioane de lei", ne-a declarat persoana juridica C.O..
Banca a luat din cont, fara nici un drept, 1,04 milioane de lei
Clienta Bancii Transilvania a fost anuntata ca prima rata lunara a asigurarii, in valoare de 1,04, milioane de lei, i-a fost automat retrasa din cont fara stirea acesteia. "In luna aprilie am platit o rata de circa 87 milioane de lei. Problema este ca Banca Transilvania nu mi-a spus nici ca am o rata mai mica din luna aprilie, respectiv de circa 84 milioane de lei. Asadar, in contul meu au ramas circa trei milioane de lei. Asa ca Banca Transilvania Asigurari a avut de unde sa se serveasca", ne-a mai explicat clienta bancii. Aceasta a solicitat restituirea sumei de 1,04 milioane de lei de la Banca Transilvania Asigurari. "Mi s-a prezentat un document pe care trebuia sa-l semnez si prin care trebuia sa solicit desfiintarea politei intocmite de Banca Transilvania Asigurari, polita pe care eu nu am solicitat-o niciodata, restituirea sumei de 1,04 milioane de lei si promisiunea ca nu voi cere niciodata Bancii Transilvania Asigurari despagubiri pentru prejudiciile aduse in perioada 5-6.05.2009", ne-a mai spus clienta Bancii Transilvania. El a refuzat sa semneze documentul si a depus o cerere oficiala prin care a solicitat justificarea retragerii sumei din contul sau, mai precis bazele contractuale ale retragerii pe baza contractului de credit.
"Banca Transilvania sustine ca nu m-am achitat de obligatia de a reinnoi asigurarea apartamentului, chiar daca in data de 5 mai 2009 am depus in original polita de asigurare. Am vrut sa ma adresez la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), dar acest serviciu nu este disponibil pentru persoane juridice. Urmeaza sa actionez Banca Transilvania si BT Asigurari in justitie", a precizat clienta Bancii Transilvania. Reprezentantii bancii, contactati telefonic pe parcursul zilei de ieri, au refuzat sa comenteze cazul clientei C.O. spunand ca directia juridica a Bancii Transilvania se va ocupa de aceasta problema.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză