Smecheriile asiguratorilor baga service-urile in faliment

Data publicarii: 17-07-2009 | Actualitate

Reclamatiile depuse de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) la Garda Financiara si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, prin care semnala nereguli cu privire la actiunile si activitatile companiilor de asigurari Allianz Tiriac si Omniasig, au fost tratate cu superficialitate, sustin reprezentantii Asociatiei.

"In urma sesizarilor depuse (...), am constatat o totala lipsa de reactie a acestor autoritati de control in domeniu, care tolereaza si protejeaza cu totul alte interese decat cele pentru care au fost constituite", noteaza ASSAI, precizand ca, prin ignorarea faptelor semnalate, se va continua prejudicierea consumatorului de produse de asigurari, va fi afectata intreaga industrie de service auto, statul continuand sa fie eludat prin practici care nu ar trebui sa se regaseasca intr-o tara cu pretentii europene.

"Inca o data, autoritatile din Romania isi demonstreaza incapacitatea si lipsa de vointa in a gasi solutii si de a proteja contribuabilii. Preconizam faptul ca pana la sfarsitul acestui an, peste 30% dintre unitatile reparatoare se vor inchide, existand chiar posibilitatea unei actiuni de protest in viitorul apropiat, cauza principala fiind lipsa de reactie a autoritatilor in domeniu din Romania.  Am sesizat CSA si ANPC si cu privire la faptul ca unele societati de asigurari «recomanda» piese la mana a doua in reparatia autovehiculului, situatie in care CSA ne-a transmis ca va informa conducerile societatilor de asigurare cu privire la aspectele semnalate", se arata in documentul ASSAI.

CSA recomanda solutionarea divergentelor de catre institutiile juridice

In urma plangerilor adresate de ASSAI, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a precizat ca actiunile celor doua companii de asigurari "sunt in concordanta cu normele prudentiale specifice practicilor in asigurari impuse de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor", iar "sustinerile privind «achizitionarea pieselor auto de la furnizori agreati la preturi mult mai mari decat cele practicate pe piata de resort» nu sunt relevante atat timp cat nu sunt afectate solvabilitatea societatii si interesele asiguratilor".

"In situatia in care in contractele de prestari servicii, la care faceti referire in sesizarile sus-mentionate, incheiate de catre dvs. cu diferite societati de asigurare nu sunt in favoarea dvs. sau contin clauze care sunt de natura sa afecteze interesele partilor, aveti la dispozitie  institutii juridice prin care sa solutionati divergentele dintre partile raporturilor juridice", isi incheie nota CSA.

Garda a pasat dosarul la... Protectia Consumatorului

In urma adresei depuse la data de 14 mai, Garda Financiara a raspuns ASSAI ca petitiile "au fost transmise spre competenta solutionare la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor", dar "autoritatea in domeniu a refuzat efectuarea acelui control si a «pasat» problema altor autoritati.

"Va mentionez faptul ca nu am primit niciun raspuns scris din partea Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, am primit doar un raspuns verbal din partea dlui Necula -  consilierul dlui  Bogdan Pandelica, presedinte ANPC,  care ne-a comunicat faptul ca "cele sesizate nu sunt de competenta ANPC", noteaza ASSAI, citand raspunsul Garzii Financiare.

Integral in Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro: