Smecheriile asiguratorilor baga service-urile in faliment
Data publicarii: 17-07-2009 | ActualitateReclamatiile depuse de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) la Garda Financiara si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, prin care semnala nereguli cu privire la actiunile si activitatile companiilor de asigurari Allianz Tiriac si Omniasig, au fost tratate cu superficialitate, sustin reprezentantii Asociatiei.
"In urma sesizarilor depuse (...), am constatat o totala lipsa de reactie a acestor autoritati de control in domeniu, care tolereaza si protejeaza cu totul alte interese decat cele pentru care au fost constituite", noteaza ASSAI, precizand ca, prin ignorarea faptelor semnalate, se va continua prejudicierea consumatorului de produse de asigurari, va fi afectata intreaga industrie de service auto, statul continuand sa fie eludat prin practici care nu ar trebui sa se regaseasca intr-o tara cu pretentii europene.
"Inca o data, autoritatile din Romania isi demonstreaza incapacitatea si lipsa de vointa in a gasi solutii si de a proteja contribuabilii. Preconizam faptul ca pana la sfarsitul acestui an, peste 30% dintre unitatile reparatoare se vor inchide, existand chiar posibilitatea unei actiuni de protest in viitorul apropiat, cauza principala fiind lipsa de reactie a autoritatilor in domeniu din Romania. Am sesizat CSA si ANPC si cu privire la faptul ca unele societati de asigurari «recomanda» piese la mana a doua in reparatia autovehiculului, situatie in care CSA ne-a transmis ca va informa conducerile societatilor de asigurare cu privire la aspectele semnalate", se arata in documentul ASSAI.
CSA recomanda solutionarea divergentelor de catre institutiile juridice
In urma plangerilor adresate de ASSAI, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a precizat ca actiunile celor doua companii de asigurari "sunt in concordanta cu normele prudentiale specifice practicilor in asigurari impuse de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor", iar "sustinerile privind «achizitionarea pieselor auto de la furnizori agreati la preturi mult mai mari decat cele practicate pe piata de resort» nu sunt relevante atat timp cat nu sunt afectate solvabilitatea societatii si interesele asiguratilor".
"In situatia in care in contractele de prestari servicii, la care faceti referire in sesizarile sus-mentionate, incheiate de catre dvs. cu diferite societati de asigurare nu sunt in favoarea dvs. sau contin clauze care sunt de natura sa afecteze interesele partilor, aveti la dispozitie institutii juridice prin care sa solutionati divergentele dintre partile raporturilor juridice", isi incheie nota CSA.
Garda a pasat dosarul la... Protectia Consumatorului
In urma adresei depuse la data de 14 mai, Garda Financiara a raspuns ASSAI ca petitiile "au fost transmise spre competenta solutionare la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor", dar "autoritatea in domeniu a refuzat efectuarea acelui control si a «pasat» problema altor autoritati.
"Va mentionez faptul ca nu am primit niciun raspuns scris din partea Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, am primit doar un raspuns verbal din partea dlui Necula - consilierul dlui Bogdan Pandelica, presedinte ANPC, care ne-a comunicat faptul ca "cele sesizate nu sunt de competenta ANPC", noteaza ASSAI, citand raspunsul Garzii Financiare.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025