Pornografia stimuleaza dezvoltarea tehnologiei, arata un studiu britanic
Data publicarii: 20-07-2009 | IT&CDe aproape o jumatate de secol, pornografia stimuleaza dezvoltarea tehnologiei, nevoia de a procesa si raspandi rapid materiale destinate adultilor contribuind constant la crearea de noi dispozitive, care mai de care mai sofisticate, arata o analiza realizata de cotidianul britanic The Independent.
Proiectorul Super 8, lansat de Kodak in 1965, a devenit popular ca urmare a continutului pornografic mare care se putea livra rapid, cu ajutorul sau. Modelul era ideal pentru proiectii private, cu rolele sale lungi de peste 15 metri, care permiteau vizionari de durata sensibil mai mare decat cele posibile pana atunci.
Replica din directia foto s-a numit Polaroid - aparat si tehnologie denumite astfel dupa compania care le-a inventat. Fotografii obtinute instantaneu, in mai putin de un minut, fara a pleca de acasa la un centru de procesare - acestea erau avantajele unui aparat foto de-a dreptul revolutionar, exploatate in mod logic pe ratiuni legate de intimitate, dar si de pornografie. Unde mai pui la socoteala si ca, folosind un astfel de aparat, nimeni nu risca momente jenante si priviri dezaprobatoare in centrul de unde se ridica, in mod traditional, pozele.
In anii '70, razboiul suporturilor video a fost transat si cu ajutorul pornografiei. Dupa ce compania Sony a lansat, in 1975, sistemul Beta, cei de la JVC au dat replica, un an mai tarziu, cu caseta VHS, una inferioara din punct de vedere al calitatilor tehnice, dar care a castigat enorm mai multi cumparatori datorita faptului ca oferea o solutie mult mai simpla de producere si multiplicare a continutului. Si daca pornografia a ajutat casetele VHS sa le invinga pe cele Beta la capitolul popularitate si vanzari, "serviciul" a fost reciproc. Iar asta pentru ca tehnologia lansata de JVC a sprijinit industria porno sa se extinda, datorita distribuirii pe suporturi cu durata superioara celor Beta. Acestea din urma aveau doar 60 de minute, insuficient pentru majoritatea filmelor XXX, astfel ca materialele video nu puteau fi disponibile pe Beta, mai noteaza cei de la The Indepenent.
Ceva mai aproape de zilele noastre, protocolul Voice Over prin internet (VoIP) a fost dezvoltat, se spune, tot pentru a servi piata produselor pornografice, dupa ce utilizatorii frustrati s-au plans de faptul ca nu puteau avea acces la "dirty talk" (discutii obscene) online. VoIP a permis celor interesati sa foloseasca linii telefonice pe internet dedicate discutiilor de acest tip, oferind, in acelasi timp, posibitatea de a vedea chipul interlocutorului in timpul discutiei.
Pentru multi, internetul insusi este sinonim cu pornografia. Statisticile care privesc accesarea site-urilor porno sunt greu de realizat si, oricum, imprecise, dat fiind statutul acestei industrii. O estimare facuta in anul 2007 indica o cifra de afaceri a industriei pornografice care se ridica la 2,84 miliarde de dolari anual, dintre care 89 de procente provind din SUA.
Sistemul de transmisie de date tip "pay per view" prin satelit si cablu a ajutat si el produsele de tip pornografic sa ajunga la consumatori. Orice doritor poate comanda produse specializate de acasa, pe care sa le vada la televizor sau in cadrul unor servicii premium, oferite de anumite hoteluri.
O alta inventie de data relativ recenta, videotelefonul, a permis utilizatorilor sa acceseze continuturi pornografice in orice loc si in orice moment, oferind, de asemenea, un instrument cu care se pot inregistra imagini personale. Acesta a dat aripi amatorilor care doreau sa-si imortalizeze "productiile" spontane, un beneficiu de care au profitat mai ales adolescentii si care a generat frenezia numita "sexting", raportata in tari ca Australia, Noua Zeelanda, SUA si Marea Britanie.
Tot datorita pornografiei, vanzarea dispozitivelor electronice intrate pe piata de la inceputul anilor '90 a cunoscut un trend ascendent, alimentat de libidoul crescut al celor care nutreau dorinta de a-si face propriile "filme pentru adulti". Cu mici camere de luat vederi, tot mai performante de la an la an, utilizatorii de toate varstele au inceput sa devina din ce in ce mai creativi si, implicit, mai dispusi sa-si imortalizeze aventurile sexuale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză