Liniile aeriene pierd 90.000 de bagaje pe zi
Data publicarii: 30-07-2009 | TurismUn studiu al Comisiei Europene, facut public de comisarul european pentru transport, Antonio Tajani, a evidentiat faptul ca liniile aeriene s-au facut vinovate in 2008 de pierderea a circa 10.000 de bagaje pe zi in Europa si 90.000 de bagaje pe zi in intreaga lume, Tajani solicitand o ameliorare a situatiei, chiar daca procentajul bagajelor pierdute a scazut cu 20 la suta fata de anul 2007, scrie Der Spiegel.
In 2008, in aeroporturile din intreaga lume au fost pierdute 33 de milioane de valize si genti, indica studiul prezentat de comisarul european pentru transport la Bruxelles. Conform lui Tajani, acest lucru nu doar ca este neplacut pentru pasageri dar cauzeaza si cheltuieli considerabile, motiv pentru care el solicita o actiune mai rapida pentru a aduce problema sub control. Astfel, in fiecare stat membru ar trebui create agentii care sa analizeze situatia si sa acorde ajutor celor afectati, in conditiile in care anul trecut s-a inregistrat un numar de 32,8 milioane de bagaje pierdute, cel putin temporar, la nivel mondial. Potrivit Federatiei Europene de Pasageri (EPF), fiecare al 64-lea pasager din UE nu si-a primit bagajul imediat dupa terminarea zborului, la nivel mondial fiecare al 3.000-lea pasager fiind in aceasta situatie.
Motivele disparitiei bagajelor sunt diverse, explica Tajani. Uneori este vorba de erori, alteori de furt iar uneori se intampla ca numarul de cod aplicat pe bagaj sa nu functioneze cum trebuie. Tajani anunta o verificare a regulilor de despagubire in cazul bagajelor pierdute. Deocamdata, pasagerii pot pretinde o despagubire de maxim 1.100 de euro atunci cand bagajul lor este pierdut.
Tajani mai doreste sa usureze luarea la bord a gentilor de catre pasageri, intentionand de aceea sa verifice daca nu se pot aduce la acelasi nivel regulile referitoare la greutatea maxima a bagajelor de mana permise la bord, diferite de la o companie aviatica la alta. El si-a mai anuntat intentia de a aboli limitarile in ce priveste bauturile, sampoanele sau alte lichide transportate in bagajul de mana. Acest lucru nu va fi insa posibil pana ce nu vor fi instalate aparate moderne de control, care sa poata diferentia intre explozibilul lichid si substante lichide nepericuloase precum pasta de dinti sau parfumul. Deocamdata, tehnica respectiva se afla in stadiu de perfectionare si nu se poate spune cand va putea intra in functiune.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil