Companiile taie beneficiile si trec pe tichete deductibile
Data publicarii: 30-07-2009 | HR/CariereCompaniile renunta la acordarea de indemnizatii in bani pentru masa angajatilor sau pentru vacantele acestora, preferand sa ofere tichete de masa, tichete cadou sau de vacanta, care sunt deductibile si mentin puterea de cumparare a oamenilor. Aceasta varianta le reduce cheltuielile cu beneficiile respective cu peste 60%, potrivit companiilor de consultanta in resurse umane.
"Exista o tendinta pe piata la nivelul companiilor - de a reduce cat mai mult cheltuielile si de a gasi solutii mai ieftine pentru a oferi, totusi, anumite beneficii angajatilor. Astfel, firmele acorda tichete cadou in locul primelor de Paste si de Craciun si tichete de vacanta in locul primelor pentru concediu, acestea nefiind impozitate", spune Alina Popescu, reward info serv manager pentru compania de consultanta Hay Group.
Cele mai multe firme ofereau deja tichete de masa angajatilor inainte de inceperea crizei economice, acesta fiind un beneficiu foarte raspandit pe piata, mentioneaza Alina Popescu. Totusi, au existat si companii care au inlocuit indemnizatiile in bani cu tichete de masa, pentru a-si reduce cheltuielile.
"Am incercat sa nu modificam pachetul de beneficii sau bonusurile, dar, pe de alta parte, am fost fortati sa reducem costurile. Astfel incat, daca inainte ofeream o suma de bani in loc de bonuri de masa, acum, in urma situatiei economice dificile, am trecut la bonuri de masa pentru ca beneficiem de deductibilitatea acestor costuri", explica Ioana Mironescu, manager HR pentru filiala locala a companiei de tehnologie 3M. Aceasta strategie mentine, intr-o oarecare masura, puterea de cumparare a angajatilor, esentiala pentru intretinerea consumului si iesirea treptata din criza, sunt de parere oamenii de afaceri.
"Consider ca statul nu se poate substitui zonei private si, pentru a putea relansa consumul, in contextul crizei, ar trebui ca oamenilor sa li se lase banul in buzunar", considera Dan Sucu, proprietarul Mobexpert.
Accor Services Romania, filiala locala a celei mai mari companii din domeniul tichetelor de servicii, mentioneaza ca, in ultimul timp, s-a inregistrat o crestere a numarului IMM-urilor care acorda angajatilor astfel de tichete.
"Observam o crestere a interesului fata de tichete din partea companiilor mici. Din ce in ce mai multe IMM-uri realizeaza ca tichetele de masa reprezinta o modalitate de a reduce costurile cu salariile, pastrandu-se, in acelasi timp, puterea e cumparare a salariatilor", spune Iulian Alexe, director marketing, Accor Services Romania. In prezent, un tichet de masa are valoarea de 8,48 de lei pentru fiecare zi lucratoare. Valoarea maxima deductibila pentru tichetele cadou este de 150 de lei, iar pentru cele de vacanta, de 3.600 de lei anual.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor