Piata internationala de publicitate se va mentine, pana in decembrie, la nivelul primului semestru
Data publicarii: 10-08-2009 | MediaPiata internationala de publicitate si comunicare se va mentine, in intervalul iulie-decembrie, la nivelul primului trimestru, iar estimarile pentru anii urmatori arata ca industria nu va mai ajunge niciodata la valorile de dinaintea recesiunii, informeaza presa de specialitate.
Potrivit specialistilor, mentinerea pietei la nivelul din prima jumatate a anului poate fi considerata o veritabila performanta, in conditiile in care criza afecteaza grav domeniile pentru care lucreaza cei din publicitate si comunicare.
Primele domenii care dau semne de reabilitare sunt relatiile publice si internetul, considera specialistii. O explicatie ar fi faptul ca unii clienti au inceput sa cumpere din ce in ce mai multa publicitate, asta si datorita preturilor mici pentru reclamele pe toate suporturile media.
"In momentul de fata, bugetele companiilor au fost <deblocate > pentru investitii in domeniul publicitatii intr-o masura mai mare decat s-a intamplat in ultimul an. Este vorba, insa, despre un nou trend, nu se poate vorbi, nici pe departe, ca am iesit din recesiune", spune directorul de vanzari al companiei Microsoft, Robin Domeniconi.
In opinia celor de la DraftFCB, una dintre cele mai mari retele de agentii de publicitate din lume, perioada de criza a stimulat nasterea unei noi constiinte de marketing. In acelasi timp, insa, viitorul nu se arata deloc optimist in privinta sanselor de revenire la "varfurile" de piata atinse inainte sa inceapa criza. "Clientii vor justificari pentru fiecare ban pe care il cheltuiesc si vor rezultate pentru toate actiunile pe care le finanteaza. Noi, cei din industria de publicitate, trebuie sa ne obisnuim cu gandul ca lucrurile nu vor mai fi niciodata asa cum au fost inainte de declansarea crizei economice, cand clientii nu erau asa de concentrati asupra justificarii fiecarui ban", apreciaza directorul executiv de la DraftFCB, Laurence Boschetto.
La inceputul acestui an, conform celor mai optimiste predictii ale specialistilor, scaderea pietei de publicitate si comunicare fata de 2008 era estimata la 12%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare