Va functiona planul lui Murdoch de a schimba internetul?
Data publicarii: 12-08-2009 | MediaSpecialistii britanici sunt pesimisti in ceea ce priveste succesul introducerii de taxe pentru accesarea publicatiilor online. Desi studiile nu-i dau mari sanse, Murdoch si alti reprezentanti din media testeaza diferite modele de a castiga bani din site-urile de stiri.
Pentru ca recesiunea si-a infipt adanc ghearele in trustul News Corp., magnatul Rupert Murdoch se gandeste sa taxeze utilizatorii pentru vizitarea site-urilor de stiri. Daca in 2005 prezicea ca viitorul internetului este in stransa legatura cu publicitatea online, acum Murdoch e de parere ca, daca oamenii vor sa-si citeasca stirile pe internet, trebuie sa plateasca acest serviciu.
Primul "site-cobai" pus la bataie de magnat este cel al publicatiei englezesti "Sunday Times", care va putea fi accesat contra-cost cel mai probabil in luna noiembrie a acestui an. Totusi, un studiu realizat in Marea Britanie arata ca putini dintre consumatorii englezi sunt dispusi sa plateasca pentru un continut care, in prezent, este disponibil gratuit.
Cercetarea arata ca doar 28% din cei 1.000 de repondenti ar plati pentru a vizita un site cu stiri. In plus, 75% din consumatori cred ca informatiile disponibile pe site-urile "The News of the World", "The Times" si "The Sun" pot fi gasite cu usurinta pe orice alte platforme de internet.
"Financial Times" vrea plata pe articol
Putine sunt ziarele care au indraznit sa perceapa taxe pentru continutul site-urilor. In SUA, editorii de continut online (publisheri) stau cu ochii pe site-ul "Arkansas Democrat-Gazette", una dintre publicatiile ce poate fi accesata cu bani. In mai, site-ul a avut doar 3.400 de abonati, ce au adus numai 200.000 de dolari. Un alt model pe care companiile de presa vor sa-l dezvolte este asa-numita plata-pe-articol (pay-per-article), idee insusita dupa strategia iTunes, un program lansat de Apple, prin intermediul caruia utilizatorii isi pot cumpara melodiile favorite.
Criticii contesta modelul, spunand ca o melodie poate fi ascultata la nesfarsit, in timp ce articolul este perisabil. "Financial Times" intentioneaza sa introduca modelul "plata-per-articol" incepand cu vara viitoare. "New York Times" a avut o alta strategie de a scoate bani din continutul online: plata pentru "continutul premium".
Adica pentru a accesa textele editorialistilor publicatiei. Din pacate, modelul implementat in perioda 2005 - 2007 nu a avut mare succes pentru ca articolele erau disponibile si pe alte site-uri. Intr-un final, conducerea a decis inchiderea serviciului sperand sa castige mai mult din publicitate.
Este greu de crezut ca modelul poate functiona, avand in vedere ca in majoritatea cazurilor aceleasi informatii pot fi gasite si pe site-urile gratuite.
In prezent, tot mai multi utilizatori isi iau informatiile de pe internet, insa publisherii inca nu au gasit o posibilitate prin care sa-si transforme audientele uriase in venituri comparabile cu cele din print.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri