Va functiona planul lui Murdoch de a schimba internetul?
Data publicarii: 12-08-2009 | MediaSpecialistii britanici sunt pesimisti in ceea ce priveste succesul introducerii de taxe pentru accesarea publicatiilor online. Desi studiile nu-i dau mari sanse, Murdoch si alti reprezentanti din media testeaza diferite modele de a castiga bani din site-urile de stiri.
Pentru ca recesiunea si-a infipt adanc ghearele in trustul News Corp., magnatul Rupert Murdoch se gandeste sa taxeze utilizatorii pentru vizitarea site-urilor de stiri. Daca in 2005 prezicea ca viitorul internetului este in stransa legatura cu publicitatea online, acum Murdoch e de parere ca, daca oamenii vor sa-si citeasca stirile pe internet, trebuie sa plateasca acest serviciu.
Primul "site-cobai" pus la bataie de magnat este cel al publicatiei englezesti "Sunday Times", care va putea fi accesat contra-cost cel mai probabil in luna noiembrie a acestui an. Totusi, un studiu realizat in Marea Britanie arata ca putini dintre consumatorii englezi sunt dispusi sa plateasca pentru un continut care, in prezent, este disponibil gratuit.
Cercetarea arata ca doar 28% din cei 1.000 de repondenti ar plati pentru a vizita un site cu stiri. In plus, 75% din consumatori cred ca informatiile disponibile pe site-urile "The News of the World", "The Times" si "The Sun" pot fi gasite cu usurinta pe orice alte platforme de internet.
"Financial Times" vrea plata pe articol
Putine sunt ziarele care au indraznit sa perceapa taxe pentru continutul site-urilor. In SUA, editorii de continut online (publisheri) stau cu ochii pe site-ul "Arkansas Democrat-Gazette", una dintre publicatiile ce poate fi accesata cu bani. In mai, site-ul a avut doar 3.400 de abonati, ce au adus numai 200.000 de dolari. Un alt model pe care companiile de presa vor sa-l dezvolte este asa-numita plata-pe-articol (pay-per-article), idee insusita dupa strategia iTunes, un program lansat de Apple, prin intermediul caruia utilizatorii isi pot cumpara melodiile favorite.
Criticii contesta modelul, spunand ca o melodie poate fi ascultata la nesfarsit, in timp ce articolul este perisabil. "Financial Times" intentioneaza sa introduca modelul "plata-per-articol" incepand cu vara viitoare. "New York Times" a avut o alta strategie de a scoate bani din continutul online: plata pentru "continutul premium".
Adica pentru a accesa textele editorialistilor publicatiei. Din pacate, modelul implementat in perioda 2005 - 2007 nu a avut mare succes pentru ca articolele erau disponibile si pe alte site-uri. Intr-un final, conducerea a decis inchiderea serviciului sperand sa castige mai mult din publicitate.
Este greu de crezut ca modelul poate functiona, avand in vedere ca in majoritatea cazurilor aceleasi informatii pot fi gasite si pe site-urile gratuite.
In prezent, tot mai multi utilizatori isi iau informatiile de pe internet, insa publisherii inca nu au gasit o posibilitate prin care sa-si transforme audientele uriase in venituri comparabile cu cele din print.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an