Va functiona planul lui Murdoch de a schimba internetul?
Data publicarii: 12-08-2009 | MediaSpecialistii britanici sunt pesimisti in ceea ce priveste succesul introducerii de taxe pentru accesarea publicatiilor online. Desi studiile nu-i dau mari sanse, Murdoch si alti reprezentanti din media testeaza diferite modele de a castiga bani din site-urile de stiri.
Pentru ca recesiunea si-a infipt adanc ghearele in trustul News Corp., magnatul Rupert Murdoch se gandeste sa taxeze utilizatorii pentru vizitarea site-urilor de stiri. Daca in 2005 prezicea ca viitorul internetului este in stransa legatura cu publicitatea online, acum Murdoch e de parere ca, daca oamenii vor sa-si citeasca stirile pe internet, trebuie sa plateasca acest serviciu.
Primul "site-cobai" pus la bataie de magnat este cel al publicatiei englezesti "Sunday Times", care va putea fi accesat contra-cost cel mai probabil in luna noiembrie a acestui an. Totusi, un studiu realizat in Marea Britanie arata ca putini dintre consumatorii englezi sunt dispusi sa plateasca pentru un continut care, in prezent, este disponibil gratuit.
Cercetarea arata ca doar 28% din cei 1.000 de repondenti ar plati pentru a vizita un site cu stiri. In plus, 75% din consumatori cred ca informatiile disponibile pe site-urile "The News of the World", "The Times" si "The Sun" pot fi gasite cu usurinta pe orice alte platforme de internet.
"Financial Times" vrea plata pe articol
Putine sunt ziarele care au indraznit sa perceapa taxe pentru continutul site-urilor. In SUA, editorii de continut online (publisheri) stau cu ochii pe site-ul "Arkansas Democrat-Gazette", una dintre publicatiile ce poate fi accesata cu bani. In mai, site-ul a avut doar 3.400 de abonati, ce au adus numai 200.000 de dolari. Un alt model pe care companiile de presa vor sa-l dezvolte este asa-numita plata-pe-articol (pay-per-article), idee insusita dupa strategia iTunes, un program lansat de Apple, prin intermediul caruia utilizatorii isi pot cumpara melodiile favorite.
Criticii contesta modelul, spunand ca o melodie poate fi ascultata la nesfarsit, in timp ce articolul este perisabil. "Financial Times" intentioneaza sa introduca modelul "plata-per-articol" incepand cu vara viitoare. "New York Times" a avut o alta strategie de a scoate bani din continutul online: plata pentru "continutul premium".
Adica pentru a accesa textele editorialistilor publicatiei. Din pacate, modelul implementat in perioda 2005 - 2007 nu a avut mare succes pentru ca articolele erau disponibile si pe alte site-uri. Intr-un final, conducerea a decis inchiderea serviciului sperand sa castige mai mult din publicitate.
Este greu de crezut ca modelul poate functiona, avand in vedere ca in majoritatea cazurilor aceleasi informatii pot fi gasite si pe site-urile gratuite.
In prezent, tot mai multi utilizatori isi iau informatiile de pe internet, insa publisherii inca nu au gasit o posibilitate prin care sa-si transforme audientele uriase in venituri comparabile cu cele din print.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025