Mailul premierului, blocat de reclamatiile la Prima Casa
Data publicarii: 11-09-2009 | ActualitatePremierul Emil Boc i-a spus presedintelui Fondului de Garantare a Creditelor, Aurel Saramet, ca mailul sau a fost blocat de numarul mare al plangerilor primite din partea persoanelor care reclama probleme in programul "Prima Casa" si i-a cerut sa stabileasca un calendar clar de proceduri.
"Motivul acestei intalniri este foarte precis: sunt foarte multe nemultumiri in legatura cu modul in care se proceseaza dosarele care ajung la Fond. Mailul imi este practic blocat de sesizari. Foarte multi vin si ne spun ca pierd avansurile pe care le-au inaintat in diverse precontracte, ca pierd celelalte acte pe care le-au intocmit datorita faptului ca dureaza foarte mult procedura. Scopul acestei intalniri este precis, sa scurtam la maxim procedura", i-a spus, ieri, premierul lui Saramet.
Conform datelor prezentate de premier, la Fondul de Garantare au fost depuse 2.614 solicitari de creditare, dintre care 1.414 au fost rezolvate, 429 doar avizate si 774 cereri sunt inca in lucru.
Aurel Saramet a sustinut ca "s-a creat o intelegere gresita" a faptului ca dosarele ar fi blocate la Fondul de Garantare, fiind insa oprit de Boc, care a precizat ca se bazeaza pe datele primite din partea solicitantilor.
"Stati un pic acum, nu ma luati peste picior, pentru ca datele sunt oferite de catre oameni care mi-au dat documente si mi-au spus «am trimis in luna iulie, n-am primit nici macar un raspuns». Programul acesta il demonetizam, il pierdem ca si credibilitate daca noi nu respectam termenele, pentru ca toata lumea arata spre Bucuresti, spre Fond, iar dosarele sunt blocate", a spus Boc.
In discutie a intervenit si Ioan Hidegcuti, secretar general la Ministerul pentru IMM, care a apreciat ca este vorba de "o chestiune de tip emotional".
"Bancile au urmatoarea stare, nu o judecam noi, trebuie sa v-o spunem: in momentul in care Fondul isi exercita mandatul, dar in intervalul de 5-6 zile, banca recepteaza si trimite cetateanul la Fond. Stiti foarte bine si am discutat acest lucru, Fondul nu discuta direct cu persoana din dorinta de a nu ...", a spus Hidegcuti, fiind insa si el oprit de premier, care a intrebat de ce stau dosarele la Fond 30-40 de zile.
Boc i-a solicitat insa sa explice "intarzierile astea si nebunia din spate" si a spus ca vrea sa i se prezinte un calendar foarte exact de derulare a procedurilor, aratand totodata ca el a venit prima data la sediul Fondului, "cu buna credinta".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut