Animale ucise in numele modei
Data publicarii: 27-11-2009 | MediuDoua animale mor in fiecare secunda in fermele de blana din intreaga lume, potrivit organizatiei Vier Pfoten. Multe vedete si firme de articole vestimentare sustin campanii pentru protejarea animalelor, dar continua sa poarte haine din piele si respectiv sa le comercializeze.
Numai in Europa sunt peste 6.000 de ferme de blana, majoritatea in Scandinavia, Olanda si Polonia, in care mai mult de 27 de milioane de nurci si trei milioane de vulpi sunt ucise anual, arata iubitorii de animale de la Vier Pfoten.
La nivel global, peste 40 de milioane de nurci si 6,5 milioane de vulpi sunt crescute in fiecare an in astfel de lagare. Nutriile, dihorii si ratonii sunt alte animale salbatice ucise in numele modei.
"Din ce in ce mai multe ferme apar in China, unde animalele pentru blana isi petrec viata in conditii de o cruzime inimaginabila. Totodata, in lipsa unor reglementari stricte referitoare la protectia animalelor, Asia devine tot mai importanta in comertul cu blanuri", spun reprezentantii Vier Pfoten.
Intre protectia animalelor si ipocrizie
Mari companii ce comercializeaza articole vestimentare sau de incaltaminte din piele - Puma, Lacoste, Jaguar, American Eagle - au creat un fond in care varsa anual bani pentru protejarea speciilor reprezentate de simbolurile adoptate de dragul marketingului. Animalele din pielea sau blana carora sunt produse hainele si pantofii vanduti pe bani grei de aceste firme sunt insa ucise in continuare.
De asemenea, multe celebritati care adopta stilul "verde" se folosesc de puterea imaginii pentru a sugera populatiei sa foloseasca imbracaminte si incaltaminte din piele ecologica. Cel mai mediatizat exemplu este Pamela Anderson, care pledeaza impotriva alimentatiei cu carne si a vestimentatiilor din piele. In ultimul an, a aparut in mai multe clipuri publicitare sustinute de PETA, cea mai cunoscuta organizatie pentru protectia animalelor la nivel mondial.


Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri