Animale ucise in numele modei

Data publicarii: 27-11-2009 | Mediu

Doua animale mor in fiecare secunda in fermele de blana din intreaga lume, potrivit organizatiei Vier Pfoten. Multe vedete si firme de articole vestimentare sustin campanii pentru protejarea animalelor, dar continua sa poarte haine din piele si respectiv sa le comercializeze.

Numai in Europa sunt peste 6.000 de ferme de blana, majoritatea in Scandinavia, Olanda si Polonia, in care mai mult de 27 de milioane de nurci si trei milioane de vulpi sunt ucise anual, arata iubitorii de animale de la Vier Pfoten.

La nivel global, peste 40 de milioane de nurci si 6,5 milioane de vulpi sunt crescute in fiecare an in astfel de lagare. Nutriile, dihorii si ratonii sunt alte animale salbatice ucise in numele modei.

"Din ce in ce mai multe ferme apar in China, unde animalele pentru blana isi petrec viata in conditii de o cruzime inimaginabila. Totodata, in lipsa unor reglementari stricte referitoare la protectia animalelor, Asia devine tot mai importanta in comertul cu blanuri", spun reprezentantii Vier Pfoten.

Intre protectia animalelor si ipocrizie

Mari companii ce comercializeaza articole vestimentare sau de incaltaminte din piele - Puma, Lacoste, Jaguar, American Eagle - au creat un fond in care varsa anual bani pentru protejarea speciilor reprezentate de simbolurile adoptate de dragul marketingului. Animalele din pielea sau blana carora sunt produse hainele si pantofii vanduti pe bani grei de aceste firme sunt insa ucise in continuare.

De asemenea, multe celebritati care adopta stilul "verde" se folosesc de puterea imaginii pentru a sugera populatiei sa foloseasca imbracaminte si incaltaminte din piele ecologica. Cel mai mediatizat exemplu este Pamela Anderson, care pledeaza impotriva alimentatiei cu carne si a vestimentatiilor din piele. In ultimul an, a aparut in mai multe clipuri publicitare sustinute de PETA, cea mai cunoscuta organizatie pentru protectia animalelor la nivel mondial.


Integral in Adevarul