Detergentii, sapunul si bauturile au avut cele mai mari scaderi de vanzari anul trecut

Data publicarii: Astazi, 08-02-2010 | Afaceri

Retailul alimentar s-a contractat anul trecut cu 5% in volum fata de 2008, pe o piata pe care vanzarile in retelele mari de magazine si-au continuat cresterea, inregistrand un avans de 8%, arata un studiu realizat de compania de cercetare MEMRB in 2009.

Bauturile au inregistrat cel mai mare declin, de 15% in volum. Berea si bauturile racoritoare carbonatate - cele mai mari segmente din piata de profil - au avut scaderi de 20%, respectiv de 16% in intervalul mentionat.

La randul lor, detergentii - unul dintre cele mai mari segmente din sectorul bunurilor de larg consum nealimentare, si-au diminuat vanzarile cu 18% anul trecut fata de 2008, iar cea mai mare piata din FMCG, tigarile, s-a contractat cu 12%, tot in volum. "Criza a adus scaderi generalizate in sectorul bunurilor de larg consum care per ansamblu s-a contractat cu 10% in volum in 2009.

Integral in Ziarul Financiar

Ultimele stiri pe BankNews.ro: