ANCOM si ANPC vor colabora pentru protejarea utilizatorilor de servicii de comunicatii
Data publicarii: Astazi, 08-02-2010 | ActualitateAutoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au semnat un protocol de colaborare pentru protejarea intereselor utilizatorilor de servicii de comunicatii electronice si servicii postale din tara.
Protocolul de colaborare incheiat intre cele doua Autoritati urmareste sa asigure o mai buna protectie a drepturilor si intereselor utilizatorilor, precum si informarea si educarea acestora, in domeniul serviciilor de comunicatii electronice si al serviciilor postale. Potrivit unui comunicat emis luni de ANCOM, procedurile institutionale vor fi astfel eficientizate in beneficiul publicului, prin formularea unui plan de actiune comun in baza caruia ANCOM si ANPC isi vor acorda asistenta reciproca pentru anumite domenii.
"Era nevoie de un astfel de acord intre ANPC si ANCOM, institutii cu atributii complementare, pentru a putea raspunde mai bine nevoilor pe care le au utilizatorii de servicii de comunicatii. Primim adeseori petitii si reclamatii din partea utilizatorilor pe care ANCOM nu are instrumentele legale sa le rezolve si este nevoie sa ii redirectionam pe oameni catre ANPC. Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor, de cealalta parte, are instrumentele legale, dar duce lipsa de specialisti in comunicatii. Protocolul semnat ne va permite sa cooperam pentru a proteja mai bine interesele utilizatorilor si pentru a rezolva cu mai multa eficienta problemele pe care le pot intampina acestia", a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.
La randul sau, Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC, a spus ca, prin semnarea acestui protocol, cele doua institutii vor contribui la asigurarea unui cadru care sa intareasca protectia intereselor consumatorilor si concurenta loiala intre operatorii economici.
Cele doua autoritati vor colabora pe domenii direct legate de protejarea utilizatorilor, precum solutionarea petitiilor utilizatorilor finali, supravegherea si controlul activitatilor furnizorilor in situatia in care acestia nu respecta drepturile sau interesele utilizatorilor, incalca unele clauze contractuale sau prevederile privind informarea corecta a utilizatorilor, verificarea contractelor-cadru incheiate intre utilizatori si furnizori, consultari privind proiecte de acte normative referitoare la drepturile utilizatorilor, informeaza ANCOM.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare