Cele mai intalnite metode prin care banca pacaleste clientii
Data publicarii: 24-03-2010 | Finante-BanciInspectorii de la Protectia Consumatorilor au amendat opt banci pentru ca nu respectau normele in vigoare la incheierea contractelor de depozit si economisire. In Bucuresti, inspectorii au verificat 10 societati bancare si au dat sase amenzi in valoare totala de 79.000 lei pentru diferite nereguli.
In lista de tarife si comisioane a unei banci era mentionat, la comisioane, termenul "FRANCO", fara a exista nicio alta explicatie cu privire la acest termen.
Mania literelor mici nu a disparut
Alta banca oferea produse de tip economisire/creditare, doar ca marimea fontului utilizat in contract era mai mica de 10, fiind totodata diferita de marimea fontului utilizat la scrierea celorlalte puncte din contract.
La o alta societate bancara, marimea fontului utilizat in cererea de constituire a depozitului la termen era mult mai mica decat cea prevazuta de lege, la punctele cu privire la: datele de identificare ale titularului, optiunile pentru produse si servicii, conditiile contului curent, contul de economii.
La alta institutie, in contractele de depozit la termen nu exista nicio referire la faptul ca, in momentul ajungerii depozitului la scadenta, pentru retrageri mai mari de 35.000 lei sau 10.000 euro se percepe un comision de 1%, in cazul in care retragerea este neprogramata.
Totodata, nu era specificata perioada in care consumatorul trebuie sa anunte banca privind retragerea unor astfel de sume.
In cazul retragerilor la termen a depozitelor, nu era specificat faptul ca nu se percepea comision de retragere la scadenta, acest lucru fiind dedus de consumator din anexa contractului de depozit.
La o banca, in contractele de depozitare/economisire nu existau informatii clare si precise cu privire la taxele si comisioanele care se aplica in cazul retragerilor sumelor inainte sau dupa termenul scadent (contractele de depozit de o luna), contractul facand trimiteri la Conditiile Generale de Afaceri si la Lista de tarife si comisioane.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025