Ce faceti cand firma isi muta sediul social
Data publicarii: 29-03-2010 | AfaceriCompania trebuie sa depuna o cerere la noua administratie financiara, dupa care ii va fi transferat dosarul si vor fi schimbate actele. Atunci cand o firma sau o persoana fizica autorizata isi muta sediul social dintr-o localitate in alta sau dintr-un sector al Capitalei in altul, trebuie sa urmeze niste pasi pentru ca dosarul sau fiscal sa fie transferat la administratia financiara de pe raza noii resedinte.
"Schimbarea sediului social nu implica cheltuieli in sarcina contribuabililor", au spus reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Acte necesare
Reprezentantul companiei va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu formularul 050 "Cerere de de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Comerciantul va mai depune copii de pe actele care fac dovada detinerii spatiului pentru domiciliul fiscal. In cazul PFA, se va depune si copie dupa actul de identitate, ne-au spus reprezentantii ANAF.
Functionarii Fiscului vor transmite acest dosar, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, catre administratia financiara de la vechiul sediu.
Reprezentantii organului fiscal unde contribuabilul a avut ultimul domiciliu pregatesc dosarul fiscal si il transmit catre administratia financiara de la noul sediu.
Alaturi de dosar, va fi trimis si certificatul de atestare fiscala, precum si fisa de evidenta pe platitor. Urmatorul pas este emiterea "Deciziei de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal". Firma va primi cate un exemplar al certificatului de atestare fiscala si al deciziei.
Conditii pentru necomercianti Contribuabilii care nu au calitatea de comerciant, cei care nu au obligatia inregistrarii in Registrul Comertului, trebuie sa depuna la administratia fiscala din raza noului sediu formularul 010 "Declaratie de inregistrare/ Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", precum si formularul 050.
Acestea trebuie insotite de o copie de pe autorizatia de functionare sau de pe actul de infiintare, dovada detinerii sediului si o copie de pe actul de identitate la persoanele fizice.
Documentele vor urma acelasi traseu: vor fi transmise catre vechea administratie financiara, care va transfera dosarul fiscal, insotit de certificatul de atestare fiscala si de fisa de evidenta pe platitor.
Contribuabilul va primi cate un exemplar al certificatului de atestare fiscala si al deciziei de inregistrare a sediului social, dupa ce va fi emisa. Apoi va anula vechiul certificat de inregistrare fiscala si il va ridica pe cel nou.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday