Ce faceti cand firma isi muta sediul social
Data publicarii: 29-03-2010 | AfaceriCompania trebuie sa depuna o cerere la noua administratie financiara, dupa care ii va fi transferat dosarul si vor fi schimbate actele. Atunci cand o firma sau o persoana fizica autorizata isi muta sediul social dintr-o localitate in alta sau dintr-un sector al Capitalei in altul, trebuie sa urmeze niste pasi pentru ca dosarul sau fiscal sa fie transferat la administratia financiara de pe raza noii resedinte.
"Schimbarea sediului social nu implica cheltuieli in sarcina contribuabililor", au spus reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Acte necesare
Reprezentantul companiei va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu formularul 050 "Cerere de de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Comerciantul va mai depune copii de pe actele care fac dovada detinerii spatiului pentru domiciliul fiscal. In cazul PFA, se va depune si copie dupa actul de identitate, ne-au spus reprezentantii ANAF.
Functionarii Fiscului vor transmite acest dosar, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, catre administratia financiara de la vechiul sediu.
Reprezentantii organului fiscal unde contribuabilul a avut ultimul domiciliu pregatesc dosarul fiscal si il transmit catre administratia financiara de la noul sediu.
Alaturi de dosar, va fi trimis si certificatul de atestare fiscala, precum si fisa de evidenta pe platitor. Urmatorul pas este emiterea "Deciziei de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal". Firma va primi cate un exemplar al certificatului de atestare fiscala si al deciziei.
Conditii pentru necomercianti Contribuabilii care nu au calitatea de comerciant, cei care nu au obligatia inregistrarii in Registrul Comertului, trebuie sa depuna la administratia fiscala din raza noului sediu formularul 010 "Declaratie de inregistrare/ Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", precum si formularul 050.
Acestea trebuie insotite de o copie de pe autorizatia de functionare sau de pe actul de infiintare, dovada detinerii sediului si o copie de pe actul de identitate la persoanele fizice.
Documentele vor urma acelasi traseu: vor fi transmise catre vechea administratie financiara, care va transfera dosarul fiscal, insotit de certificatul de atestare fiscala si de fisa de evidenta pe platitor.
Contribuabilul va primi cate un exemplar al certificatului de atestare fiscala si al deciziei de inregistrare a sediului social, dupa ce va fi emisa. Apoi va anula vechiul certificat de inregistrare fiscala si il va ridica pe cel nou.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut