Cumparam mai putin, dar mai scump
Data publicarii: 23-12-2010 | ActualitatePiata bunurilor de larg consum, estimata la 22 mld. euro in 2009, a scazut in primele zece luni ale anului cu circa 6% in valoare si cu aproape 15% in volum comparativ cu perioada similara din 2009, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB. Scaderea in volum este de peste doua ori mai mare decat cea in valoare deoarece preturile au crescut, inflatia anuala in octombrie fiind de 7,9%, cea mai mare din UE. Daca in cazul celui traditional se observa o scadere pe toate segmentele, in cazul celui modern se vede un avans usor pe segmentul de mancare si un declin mai putin pronuntat in rest.
"Consideram ca exista o mutare a volumelor din traditional catre modern, ceea ce determina aceasta evolutie", a spus Andreea Budau, senior account executive in cadrul MEMRB.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut