Cea mai mare parte a veniturilor din presa scrisa nu mai vin din publicitate

Data publicarii: 01-06-2011 | Media



Veniturile din distributie au ajuns sa reprezinte 50-60% din cifra de afaceri a unui ziar sau a unei reviste.

Inainte de criza, veniturile din publicitate generau 60-70% din cifra de afaceri a presei tiparite.

Piata de distributie de presa se ridica la 120 milioane de euro.

Daca inainte de criza economica, cea mai mare parte a veniturilor obtinute de presa tiparita era reprezentata de cele din publicitate, in prezent, situatia s-a schimbat. "Inainte, 60-70% din cifra de afaceri a publicatiilor provenea din vanzarile de spatiu publicitar, in momentul de fata, insa, lucrurile sunt diferite. Veniturile din distributie, adica din vanzare la bucata, au ajuns sa reprezinte 50-60% din cifra de afaceri a unui ziar sau a unei reviste", a declarat Dan Vasile, managing director al distribuitorului de presa Rautakirja Romania, in cadrul Conferintei Nationale a Presei din Romania, editia a IV-a. 

El a mai spus ca piata de distributie de presa se ridica la 120 milioane de euro, in functie de pretul de coperta dintre care 60 milioane de euro reprezinta veniturile distribuitorilor. Piata de abonamente la ziare si reviste are o valoare de 20-30 milioane de euro. "Abonamentele sunt relativ limitate, nu joaca un rol important in aceasta piata", a explicat Dan Vasile.  

In acelasi timp, proprietarul Rautakirja Romania a afirmat ca aceasta piata este fragmentata, existand 4-5 jucatori mari care controleaza cea mai mare parte a pietei si 300 de firme mici. 

De la inceputul crizei, a mai spus Dan Vasile, 40 de milioane de euro au disparut din piata, in urma neplatirii datoriilor si in urma disparitiei unor companii din aceasta industrie. 

Integral in Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro: