MasterCard introduce un nou instrument care estimeaza, in timp real, potentialul de frauda in e-commerce
Data publicarii: 30-03-2012 | Finante-Banci
- Expert Monitoring Fraud Scoring ofera comerciantilor online o noua modalitate de lupta impotriva tranzactiilor frauduloase
- Solutia va fi disponibila, din luna mai, institutiilor acceptatoare si comerciantilor acestora, din toata lumea, pentru tranzactiile la distanta realizate prin intermediul cardurilor emise in SUA
Comerciantii online au la dispozitie un nou instrument care sa-i ajute sa diminueze riscul de frauda pentru tranzactiile online, odata cu introducerea de catre MasterCard a sistemului de scoring pentru monitorizarea fraudelor la comercianti (Expert Monitoring Fraud Scoring for Merchants).
Noul instrument ofera comerciantilor informatii asupra comportamentului de utilizare a cardului, dincolo de site-ul comerciantului respectiv sau de cosul de cumparaturi al posesorului. Serviciul calculeaza pentru comercianti, in timp real, un scor predictiv privind riscul de frauda al tranzactiilor la distanta, estimand probabilitatea ca o tranzactie sa fie frauduloasa. Acest lucru se realizeaza cu ajutorul unor modele de detectare a fraudelor create special pentru comerciantii online. Astfel, acestia pot sa urmareasca un timp mai indelungat istoricul de tranzactionare, care furnizeaza cu mai multa acuratete un scor privind fraudele, si descrie comportamentul online al unui posesor de card.
Pentru comerciantii online exista inca riscul de pierderi din tranzactii frauduluoase. Potrivit studiului Lexis-Nexis® 2011 Adevaratul cost al fraudei, comerciantii au pierdut peste 2,33 dolari pentru fiecare frauda in valoare de 1 dolar comisa, totalizand peste 102 miliarde de dolari din totalul pierderilor pe 2011. Pentru a-si diminua riscul in aceasta zona, comerciantii online folosesc in medie 4, pana la 7 solutii de detectare a fraudelor, ca sa valideze comenzile si sa identifice tranzactiile neautorizate.
Noul instrument de la MasterCard este si in beneficiul consumatorilor, pentru ca ii ajuta sa se protejeze impotriva tranzactiilor frauduloase pe cardurile lor, reducand in acelasi timp, posibilitatea ca tranzactiile legitime sa fie refuzate.
"Falsificatorii de carduri apeleaza la metode din ce in ce mai sofisticate, asadar comerciantii de pe internet trebuie sa fie mai vigilenti cu protejarea integritatii activitatii de shopping online pentru posesorii de carduri”, spune Johan Gerber, Group Head, Global Network Products, in cadrul MasterCard Worldwide. "Noul instrument permite institutiilor financiare acceptatoare si comerciantilor sa evalueze potentialul de frauda in timp real si sa integreze datele in solutia existenta de detectare a fraudei. In acest fel, creste acuratetea in detectarea fraudei si se reduce impactul acesteia.”
Simularile realizate de MasterCard pentru noul sistem au evidentiat faptul ca, in online, comerciantii ar putea face economii de 15-30%, reducand pierderile provocate de frauda. Acest lucru este posibil prin verificarea tranzactiilor sau respingerea automata a celor cu risc ridicat de frauda, prin intermediul sistemul de scoring MasterCard.
Incepand cu luna mai, sistemul de scoring pentru monitorizarea fraudei la comercianti (Expert Monitoring Merchant Fraud Scoring) va fi disponibil pentru institutiile acceptatoare si comerciantii acestora, peste tot in lume, pentru tranzactiile la distanta, realizate prin intermediul cardurilor emise in SUA.
Despre MasterCard
MasterCard (NYSE: MA) este o companie globala de plati si tehnologie. Opereaza cea mai rapida retea de procesare a platilor din lume, oferind un liant intre consumatori, institutii financiare, comercianti, autoritati si companii din peste 210 de tari si teritorii. Produsele si solutiile MasterCard fac activitatile zilnice de comert - cum ar fi cumparaturile, calatoriile, derularea unei afaceri sau managementul finantelor - mai simple, mai sigure si mai eficiente pentru toata lumea. Aflati mai multe informatii pe site-ul www.mastercard.com
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare