ANPC a sanctionat comerciantii cu peste 7,5 milioane lei pentru neregulile referitoare la preturi

Data publicarii: 18-04-2012 | Afaceri

Comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au sanctionat in 2011 abaterile cu privire la preturi prin amenzi in cuantum total de peste 7,5 milioane lei (circa 1,9 milioane euro), a declarat marti, in cadrul unui simpozion de specialitate, vicepresedintele ANPC, Imola Tullia Balla.

'In peste 7.000 de cazuri, anul trecut, au fost sanctionate abaterile referitoare la preturi, cele mai frecvente fiind neafisarea pretului, diferenta intre pretul de la raft si cel de la casa de marcat, cel mai adesea in defavoarea consumatorului', a afirmat vicepresedintele ANPC. 

In legatura cu cele mai probabile cauze ale unor asemenea practici comerciale incorecte, la solicitarea AGERPRES, oficialul ANPC a declarat ca nu este vorba despre 'o intentie de a insela consumatorul ci, mai ales, despre neatentia angajatilor'. 

'Consumatorul trebuie sa fie si el foarte atent. Pur si simplu trebuie sa urmareasca la casa daca pretul scanat este acelasi cu cel de la raft si sa sesizeze pe loc reprezentantii magazinului. Recomandam deci vigilenta si verificarea bonului, in primul rand. Consumatorul poate sesiza si Autoritatea nationala, respectiv un comisariat judetean, iar dupa verificare magazinul poate fi sanctionat. (...) Plaja sanctiunilor este de la 5.000 lei la 50.000 lei, iar nerespectarea masurilor dispuse de ANPC este sanctionabila cu amenda de la 10.000 lei la 100.000 lei', a adaugat vicepresedintele ANPC. 

Experienta grupului Carrefour Romania a pus in evidenta utilitatea unui sistem de gestiune a preturilor, prin intermediul codurilor de bare, cum este sistemul promovat de asociatia GS1 Romania. 

'Rezultatele implementarii sistemului GS1, care s-au adaugat procedurilor deja introduse de Carrefour odata cu venirea sa in Romania, sunt cuantificabile in primul rand in satisfactia clientului, acesta fiind sigur ca o eventuala diferenta intre pretul dela raft si cel platit reprezinta doar un accident (...) Noi ne asumam greselile, fie tehnice, fie umane. Explicam clientului natura erorii si-i dam posibilitatea sa plateasca pretul corect (...) Cele mai frecvente, de regula, sunt neconcordantele de origine informatica, rezultate din caderi de tensiune sau din bug-urile pe care respectivele programe le mai au. Oamenii gresesc si ei, au si ei un procent acolo, dar nu la fel de semnificativ', a declarat, pentru AGERPRES, Sorin Capatana, Corporate Affair si Director Calitate al grupului Carrefour Romania. 

Marti, GS1 Romania si Carrefour Romania SA au lansat oficial editia 2012 a Codului de bune practici in domeniul scanarii pentru companii de vanzari en-gros si en-detail. Evenimentul a fost organizat cu sprijinul si participarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. 

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: