Clientii cu bani multi si garantii, blocati de regulamentul BNR
Data publicarii: Astazi, 02-08-2012 | Finante-Banci
Desi si-a propus sa evite situatiile negative aparute in urma creditarii nebune de dinainte de 2009, BNR a lovit si in clientii cei mai buni, cu venituri si garantii solide
Nicoleta G. este in principiu un client ideal pentru o banca. Ea lucreaza -intr-o multinationala de mai multi ani, are un salariu care depaseste lejer 1.000 euro, iar imobilul pe care il poate aduce ca garantie la banca este evaluat la peste 100.000 euro. Are un credit de consum cu un sold de 15.000 euro folosit in scop imobiliar, iar acum ar dori sa acceseze inca 20.000 euro pentru finalizarea casei si alte imbunatatiri locative. Practic, ar avea nevoie de un credit de nevoi personale de 35.000 euro, pentru care vrea sa garanteze cu imobile si terenuri de peste 100.000 euro. Cu un asemenea profil, pe ea s-ar fi batut orice banca din Occident. In Romania, ea a batut la portile bancilor si nu a gasit nicio solutie. Cum este posibil, ca in criza de clienti solvabili, sa nu existe solutii adecvate de finantare pentru clientii ideali?
Raspunsul sta in prudenta nenuantata si relativ excesiva a BNR la adresa creditarii persoanelor fizice. Astfel, din dorinta de a evita efectele negative pe care le-a avut creditarea nesabuita din 2006-2008, regulamentul BNR a lovit chiar si in clientii cei mai solvabili. O parte din ei se gasesc acum captivi in credite pe conditii dezavantajoase, altii nu isi pot continua proiectele incepute, iar altii nu au posibilitatea de a demara proiecte mai consistente.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025