Litoralul romanesc - cel mai bun sezon din ultimii 5 ani
Data publicarii: 10-08-2012 | Turism
"Nu avem locuri libere de cazare", acesta este refrenul acestor zile de pe litoralul romanesc. Hotelurile din Mamaia, statiunea-vedeta, dar si cele din sud sunt arhipline. Cum s-au intors romanii catre litoralul autohton?
E cel mai bun sezon din ultimii cinci ani", recunoaste Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. In 2010 si 2011, la mijlocul lunii august circa 180.000-190.000 de turisi isi petreceau aici vacanta. Anul acesta, hotelierii spera ca numarul lor sa depaseasca 200.000. In urma cu sapte ani, dupa o lunga perioada in care a functionat din inertie, mai multi actori ai acestui domeniu au luat decizia sa se asocieze si sa incerce sa dialogheze cu autoritatile si cu turistii pe o singura voce. De sapte ani, reprezentanti ai hotelierilor, primariilor, autoritatilor judetene, asociatiilor patronale au inceput sa se reuneasca in structuri comune. Ideile lor, adunate, au dus in timp la succesul de astazi al litoralului. Printre acestea se numara evenimentele organizate pe litoral, dar si diferitele oferte speciale.
Vremea buna, un atu
Corina Martin, presedintele ANAT si al Asociatiei de Promovare Litoral Delta Dunarii, spune ca printre explicatiile sezonului bun se numara vremea frumoasa din acest an, dar si weekend-ul prelungit de 1 Mai, care "a dat un start bun acestui sezon". Toate acestea nu ar fi insemnat insa nimic daca nu ar fi existat tarife de cazare acceptabile. Presedintele ANAT a atras atentia asupra "tarifului fraierului", adica tariful cu care un turist cumpara camera de hotel direct de la receptie. Cine cumpara un bilet anticipat, prin programe de tipul "early booking", nu numai ca nu plateste "tariful fraierului", dar beneficiaza si de un discount de circa 35%. "Preturile e clar ca nu sunt de speriat, din moment ce statiunile sunt pline. De principiu, preturile sunt aceleasi ca acum un an si ca acum doi ani", spune Corina Martin. La aceste tarife se adauga un alt program care a atras turisti, si anume "zile gratuite de vacanta". O zi sau doua fara plata, la un sejur de patru sau sase zile, este un motiv sa vii pe litoral. In plus, multe hoteluri au acordat gratuitati si copiilor, ieftinind astfel pretul total al sejurului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut