Baneasa: Interese imobiliare de un miliard de euro rad un aeroport de pe harta Bucurestiului

Data publicarii: 17-08-2012 | Imobiliare

 

Un terminal business de 1.500 metri patrati, amenajat in 40 de zile cu 2,4 milioane de euro, intre trei cladiri pe care s-a pus in regim de urgenta bulina rosie, a inchis aeroportul Baneasa pentru cursele low-cost . Pista cu cea mai buna structura de rezistenta din Romania este acum folosita pentru decolarea sau aterizarea private jet-urilor sau a avioanelor de capacitate mica, de 2 sau 8 locuri. Si pentru spectacole aeriene. Miza unui asa zis "city airport pentru curse business si VIP” o reprezinta o potentiala afacere imobiliara de un miliard de euro.

In 12 august 2008, Aeroportul Baneasa a incheiat cu Blue Air Transport Aerian SA un contract de concesiune pe 25 de ani pentru operarea si modernizarea activitatii, precum si pentru construirea unui nou terminal plecari. Potrivit clauzelor, in cazul in care una dintre parti denunta unilateral contractul, se obliga sa-i plateasca celeilalte parti 25 de milioane de euro despagubiri. Un an mai tarziu, in august 2009, Blue Air anunta ca incepe lucrarile. Constructia nu a inceput nici pana azi. In schimb, in septembrie 2011, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a semnat cu UTI un contract pentru reconstructia si modernizarea corpului C al aeroportului si transformarea lui intr-un terminal pentru segmentul business. Lucrarile s-au efectuat in doar cinci saptamani. Avocatii contractati de CNAB cauta acum solutii pentru a rezolva problema celor 25 de milioane de euro datorati lui Nelu Iordache, proprietarul Blue Air.

2,4 milioane de euro in 40 de zile, pentru terminalul business


In numai 40 de zile, 1500 de metri patrati din aeroportul Baneasa au fost transformati intr-un terminal business. Investitia a fost de 2,4 milioane de euro, adica 1.600 de euro pentru fiecare metru patrat consolidat si recompartimentat in sali de discutii informale, de relaxare, spatii pentru organizarea conferintelor de presa sau de consiliu pentru intalniri de afaceri. Lucrarile au fost executate de firma UTI in baza unui contract atribuit in septembrie 2011. Firma a inceput lucrarea pe 11 noiembrie si a finalizat-o pe 20 decembrie. Imediat dupa inaugurare, prima ploaie torentiala a dezvaluit calitatea lucrarii. Terminalul de business a fost inundat, cantitatile de apa fiind impresionante. Astfel, in 40 de zile, Corpul C al aeroportului Baneasa a fost transformat dintr-un spatiu in care a functionat o firma de curierat intr-unul destinat oamenilor de afaceri. Inainte ca fostul ministru al transporturilor, Anca Boagiu, sa inaugureze terminalul business, CNAB anunta ca pe trei corpuri lipite de spatiul destinat oamenilor de afaceri s-au pus buline rosii, fiind incadrate in clasa 1 de risc seismic. Pentru a afla cam cat ar costa consolidarea celor trei cladiri, A, B si Rotonda, CNAB si-a anuntat intentia de a cheltui jumatate de milion de euro pentru un studiu de fezabilitate. Licitatia are loc pe 17 august.


Contractul va fi finantat din surse proprii si va avea termen maxim doua luni pentru studiului de prefezabilitate, o luna pentru fundamentarea economica si trei luni pentru intocmirea studiului de fezabilitate. 


Integral in Incomemagazine.ro.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: