Turismul de distractie prinde teren in Romania
Data publicarii: 27-08-2012 | Turism
Tot mai multi turisti afla de Romania prin evenimentele si distractiile organizate care au loc aici. Concertul sustinut de Lady Gaga a insemnat o reclama eficienta in toata lumea, de vreme ce Bucurestiul a fost numit Micul Paris de vedeta, afirmatie citita de milioanele de fani care au putut vedea si crampeie de imagini din Capitala. Urmeaza alte concerte si evenimente de acest tip, precum cel al formatiei Red Hot Chili Peppers, estimate sa aduca in Bucuresti mii de turisti. Nu in ultimul rand, promovarea puternica din acest an de la Mamaia, incununata de transmisiunea Fashion Tv, incearca sa puna aceasta statiune, asadar si Romania, pe harta mondiala a destinatiilor turismului de distractie.
Toate acestea vorbesc despre un efort de a aduce Romania din punct de vedere turistic in mileniul 3, cand reclamele prafuite valoreaza mai putin decat un like pe facebook-ul sau pe twitter-ul unei vedete cu milioane de fani. Este o batalie grea in care alte tari au intrat mai devreme, dar unde putem recupera timpul pierdut cu idei inovatoare si cu evenimentele pe care le putem organiza la noi in tara.
Este esential sa nu stam pe loc, sa nu asteptam ca turistii sa ne caute pe noi si sa ne descopere din greseala, ci sa-i cautam noi pe ei prin toate mijloacele moderne, oferindu-le insa mai mult decit mare si munte, aceste lucruri nefiind unice in lume, asa cum am dori noi, ci invitandu-i la noi pentru modalitati speciale de a-si petrece timpul liber intr-un cadru special.
Asa cum s-a intamplat si in Centrul Istoric al Capitalei, o data ce a luat avant, turismul de distractie se dezvolta din el insusi, pentru ca-si gaseste ritmul propriu si vine in intampinarea turistilor intelegand asteptarile acestora. Acest tip de promovare si actiune are nevoie doar sa fie demarat si apoi lasat sa creasca din sine insusi si din concurenta pe care o naste intre organizatorii de evenimente. Acelasi lucru il vedem intamplandu-se tot mai puternic si pe litoral, in sezon.
In cele din urma, ar trebui sa ducem acest tip de turism si la munte, pentru a acoperi si sezonul rece. Si atunci vom vedea cum incasarile din turism vor creste pe toata durata anului si cum turistii straini nu vor mai veni aici doar ca sa descopere carutele de pe sosele sau obiceiuri vechi, ci se vor simti in Romania ca intr-o insula a distractiilor.
Dan Matei Agathon, Presedinte Federatia Patronatelor din Turism si Servicii
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall