Turismul de distractie prinde teren in Romania
Data publicarii: 27-08-2012 | Turism
Tot mai multi turisti afla de Romania prin evenimentele si distractiile organizate care au loc aici. Concertul sustinut de Lady Gaga a insemnat o reclama eficienta in toata lumea, de vreme ce Bucurestiul a fost numit Micul Paris de vedeta, afirmatie citita de milioanele de fani care au putut vedea si crampeie de imagini din Capitala. Urmeaza alte concerte si evenimente de acest tip, precum cel al formatiei Red Hot Chili Peppers, estimate sa aduca in Bucuresti mii de turisti. Nu in ultimul rand, promovarea puternica din acest an de la Mamaia, incununata de transmisiunea Fashion Tv, incearca sa puna aceasta statiune, asadar si Romania, pe harta mondiala a destinatiilor turismului de distractie.
Toate acestea vorbesc despre un efort de a aduce Romania din punct de vedere turistic in mileniul 3, cand reclamele prafuite valoreaza mai putin decat un like pe facebook-ul sau pe twitter-ul unei vedete cu milioane de fani. Este o batalie grea in care alte tari au intrat mai devreme, dar unde putem recupera timpul pierdut cu idei inovatoare si cu evenimentele pe care le putem organiza la noi in tara.
Este esential sa nu stam pe loc, sa nu asteptam ca turistii sa ne caute pe noi si sa ne descopere din greseala, ci sa-i cautam noi pe ei prin toate mijloacele moderne, oferindu-le insa mai mult decit mare si munte, aceste lucruri nefiind unice in lume, asa cum am dori noi, ci invitandu-i la noi pentru modalitati speciale de a-si petrece timpul liber intr-un cadru special.
Asa cum s-a intamplat si in Centrul Istoric al Capitalei, o data ce a luat avant, turismul de distractie se dezvolta din el insusi, pentru ca-si gaseste ritmul propriu si vine in intampinarea turistilor intelegand asteptarile acestora. Acest tip de promovare si actiune are nevoie doar sa fie demarat si apoi lasat sa creasca din sine insusi si din concurenta pe care o naste intre organizatorii de evenimente. Acelasi lucru il vedem intamplandu-se tot mai puternic si pe litoral, in sezon.
In cele din urma, ar trebui sa ducem acest tip de turism si la munte, pentru a acoperi si sezonul rece. Si atunci vom vedea cum incasarile din turism vor creste pe toata durata anului si cum turistii straini nu vor mai veni aici doar ca sa descopere carutele de pe sosele sau obiceiuri vechi, ci se vor simti in Romania ca intr-o insula a distractiilor.
Dan Matei Agathon, Presedinte Federatia Patronatelor din Turism si Servicii
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara