TVA la incasare, un mister si pentru Fisc
Data publicarii: 20-12-2012 | Afaceri
Cu doua saptamani inainte de intrarea in vigoare a sistemului ce permite plata TVA dupa incasarea facturilor, 84% din salariatii Fiscului nu sunt in masura sa-i explice functionarea.
Aproape 85% din func-tionarii ANAF carora li s-a solicitat telefonic o informatie privind aplicarea sistemului TVA la incasare au evitat sa raspunda sau au furnizat informatii false, desi au beneficiat de traininguri de specialitate, potrivit unui sondaj realizat de o asociatie din domeniul fiscal.
Reprezentantii Asociatiei pentru Reformarea Sistemului de Impozite si Taxe (ARSIT) au contactat in noiembrie functionarii de la 216 administratii financiare, cu intrebarea: "Saptamana aceasta vom infiinta in Romania o sucursala a unei companii din Franta. Aceasta sucursala trebuie sa aplice sistemul de TVA la incasare?", la care raspunsul corect era "nu". Functionarii Fiscului nu au nici o scuza deoarece prevederile legale in privinta persoanelor care beneficiaza de aceasta facilitate sunt foarte clare. Nu este vorba de o finete legislativa. "Persoanele impozabile stabilite in Romania care fac parte dintr‑un grup fiscal unic (...), persoanele impozabile nestabilite in Romania care sunt inregistrate in scopuri de TVA (...) direct sau prin reprezentant fiscal, precum si persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in afara Romaniei, dar sunt stabilite in Romania prin sediu fix (...) nu aplica sistemul TVA la incasare", spun normele de aplicare a ordonantei de guvern prin care se introduce sistemul.
Cum s-au spalat pe maini functionarii Fiscului
Intrebati daca e cazul sau nu sa aplice sistemul, majoritatea celor intrebati de asa-zisii contribuabili fie au raspuns gresit, fie s-au spalat pe maini refuzand sa ofere informatii, fie au dat pur si simplu din umeri. Dintre cei chestionati, 122 de functionari nu au oferit nici un raspuns, 61 au raspuns gresit, opt au replicat "Cititi legea!", iar 25 au raspuns corect, acestia reprezentand doar 11% din totalul persoanelor intervievate, arata studiul. "Una dintre explicatiile plauzibile pentru aceste rezultate ar putea fi noutatea sistemului de aplicare a TVA la incasare, insa contribuabilii au avut obligatia de a depune declaratia de luare in evidenta siste-mului de TVA la incasare la 25 oc--tom--brie 2012, moment in care func--tio--narii publici trebuiau sa stie sa ofere indrumari privind apli--cabilitatea acestui sistem", se arata intr-un comunicat ARSIT.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025