Leasingul operational creste impotriva curentului

Data publicarii: 10-01-2013 | Finante-Banci

  • Bogdan Apahidean: 2012 a adus o crestere anuala a pietei cu peste 10% fata de 2011 si pastram aceasta estimare pozitiva si pentru acest an
  • "Evolutia pietei de profil a fost in totala contradictie cu scaderea de 70%, a pietei auto si a 
  • leasingului financiar"
  • Multe companii mari au considerat ca este momentul sa treaca la externalizarea administrarii parcurilor auto, a aratat directorul general al LeasePlan Romania

Directorul general al LeasePlan Romania, Bogdan Apahidean, spune ca in 2012 piata de leasing operational a inregistrat o crestere anuala de peste 10% fata de 2011 si pastreaza aceasta estimare pozitiva si pentru acest an.  El a spus ca in 2012 s-a depasit pragul de 42.000 de unitati in administrare.

"In ultimii cinci ani, evolutia pietei de leasing operational auto a fost in totala contradictie cu scaderea pronuntata, de aproximativ 70%, a pietei auto si a leasingului financiar. Cresterea anuala de aproximativ 10% in cazul leasingului operational, o crestere moderata, este de fapt un rezultat al provocarilor si problemelor pe care le-am intampinat odata cu declansarea crizei financiare. Vorbim pe de o parte de castiguri datorita faptului ca multe companii mari au considerat ca este momentul sa treaca la externalizarea administrarii parcurilor auto prin leasing operational, desi pana in 2012 au preferat sa cumpere autovehiculele. Astfel, criza economica a impus o abordare pragmatica din partea companiilor in privinta costurilor, iar aici are de castigat leasingul operational care este centrat pe ideea reducerii costurilor cu administrarea flotei auto. Pe de alta parte, ritmul de crestere a fost incetinit de o serie de clienti care si-au redus flota, fiind afectati de situatia economica nefavorabila. Vorbim aici de contracte care au ajuns la maturitate si care nu au fost reinnoite integral", a declarat, pentru Curierul National, Bogdan Apahidean, director general al LeasePlan Romania.

Multinationalele, clientii traditionali

Intrebat ce profil au clientii, Apahidean a afirmat ca LeasePlan Romania face o analiza clara a potentialilor clienti, iar aceasta analiza tine cont de cifra de afaceri, profitul, capitalul social, capitalul propriu, dar si alte elemente importante. "In ultimii ani, structura si profilul bazei de clienti au inregistrat unele modificari si rafinari fata de perioada anterioara crizei, iar noi ne-am orientat catre domenii fara un risc ridicat, domenii care nu au fost afectate major de criza. In ultimii cinci ani, multinationalele au fost clientii traditionali. Firmele romanesti care au contracte de leasing operational sunt mult mai putine decat ne-am fi asteptat si speram cu timpul sa se convinga de faptul ca leasingul operational ofera avantaje, cel mai important fiind reducerea costurilor cu administrarea", a spus Apahidean. 

Integral in Curierul National