Piata locala de centre de contact se aliniaza tendintelor europene
Data publicarii: 05-02-2013 | Afaceri
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business, apreciaza ca piata locala a centrelor de contact se va alinia, in acest an, tendintelor europene, iar companiile autohtone se vor orienta si mai mult catre utilizarea de solutii software dedicate in cloud, in special pentru reducerea cheltuielilor operationale. Cele mai active companii in adoptia de solutii specializate in cloud vor proveni din industrii precum telecom, servicii financiare si outsourcing.
"In ultima perioada, pe fondul incertitudinilor economice tot mai mari din Europa, companiile din regiunea Europei de Est au inceput sa caute noi metode prin care sa reduca cheltuielile operationale, iar in domeniul software, achizitia de solutii in cloud reprezinta una dintre cele mai bune solutii pentru organizatiile care doresc sa se dezvolte in continuare, insa la un cost sustenabil pentru companie. In toata regiunea, in ultimele 6 luni din 2012, am inregistrat o crestere sustinuta pentru solutiile cloud, unul dintre cele mai mari contracte fiind incheiate cu T-Mobile, subsidiara din Austria a Deutsche Telekom”, a declarat Marcin Grygielski, Territory Manager pentru Europa de Est al Interactive Intelligence.
Pe plan local, ponderea solutiilor software in cloud pe segmentul centrelor de contact este redusa, insa odata ce companiile autohtone vor incepe sa utilizeze astfel de tehnologii si vor intelege beneficiile si viabilitatea solutiilor in cloud, gradul de utilizare al acestora va creste treptat.
"Solutiile software in cloud sunt cele mai atractive din punct de vedere al costurilor, in special prin sistemul de plata lunar, care, per ansamblu, duce la scaderea costurilor operationale, si prin faptul ca asigura centrelor de contact o flexibilitate mai mare, companiile putand suplimenta foarte usor numarul de agenti, in functie de nivelul de incarcare dintr-o anumita perioada, fara sa realizeze investitii semnificative in sisteme hardware”, a explicat Marcin Grygielski.
Telecom, servicii financiare si outsourcing, industriile cele mai dispuse la utilizarea solutiilor in cloud
Companiile locale din domeniul telecomunicatiilor, bancile, firmele de asigurari si outsourcing sunt cele mai interesate de utilizarea solutiilor in cloud, pentru a beneficia rapid de posibilitatea suplimentarii numarului de agenti, in functie de volumul de lucru.
"Companiile din domeniul telecomunicatiilor, precum si firmele de outsourcing, care in Romania beneficiaza de un potential de dezvoltare extrem de ridicat, sunt printre primele organizatii autohtone interesate de utilizarea solutiilor in cloud, deoarece, din cauza volumului de activitate care poate fluctua considerabil, au nevoie de capabilitati pentru majorarea numarului de agenti, fara costuri suplimentare ridicate. Solutiile in cloud asigura tocmai aceste capabilitati”, a adaugat Marcin Grygielski.
In plus, fata de reducerea costurilor operationale, companiile din telecom si cele de outsourcing sunt interesate si de imbunatatirea interactiunilor cu clientii si de cresterea vitezei proceselor operationale derulate in cadrul centrului de contact.
"Companiile romanesti isi consolideaza activitatile din centrul de contact, investind in solutii mai performante si in mai multe aplicatii specifice, fapt care le asigura din ce in ce mai multi clienti, la costuri mici insa. De asemenea, serviciile de contact center in cloud vor creste ca si cota de piata”, apreciaza Mirela Micu-Matei, Executive Director la Lucas Communication, partener al Interactive Intelligence in Romania.
Crestere de 12% pentru piata centrelor de contact din Europa de Est
Potrivit estimarilor Confederatiei Europene pentru Centre de Contact (ECCCO), industria centrelor de contact va inregistra in Europa de Est un ritm anual de crestere de peste 12%, in comparatie cu ritmul de doar 1-2% estimat pentru Europa de Vest.
"Exista in continuare numeroase oportunitati de dezvoltare, piata locala fiind inca la inceput, iar multe companii incep sa constientizeze importanta calitatii relatiilor cu clientii si necesitatea cresterii eficientei in centrele de contact”, a declarat Octavian Brezoi, Account Manager la Asseco SEE, partener al Interactive Intelligence in Romania.
Pe langa adoptia solutiilor software in cloud, companiile locale din industrii precum telecom, IT, servicii financiare si retail vor incepe sa utilizeze solutiile de comunicare multi-canal si functionalitatile avansate oferite de centrele de contact, precum solutiile de recunoastere vocala sau apelare automata. Furnizorii fac eforturi pentru promovarea unei abordari proactive in gestionarea relatiilor cu clientii, atitudine care sa inlocuiasca modelul reactiv de abordare, utilizat cu preponderenta pana acum.
Platforma software de comunicatii a Interactive Intelligence, Customer Interaction Center ® (CIC), este, de asemenea, disponibila pentru implementare in cloud, la nivel global compania beneficiind de peste 5.000 de referinte din partea clientilor, atat pentru implementari in cloud, cat si la sediul clientului.
Despre Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) este un furnizor global de solutii pentru centre de contact, solutii integrate pentru comunicatii de business, solutii software si servicii pentru automatizarea proceselor de business.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday