COSMOTE Romania si-a continuat traseul performant in 2012
Data publicarii: 28-02-2013 | Afaceri
- EBITDA proforma a crescut cu 19,4% comparativ cu anul anterior
- Baza de clienti 3G a crescut cu 7% versus T4 2011
- Crestere de 32% a bazei de clienti business in T4 2012, comparativ cu T4 201
COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru anul fiscal 2012, incheiat la 31 decembrie 2012, conform indicatorilor de performanta raportati astazi de catre OTE Group.
In 2012, COSMOTE Romania si-a continuat traseul de succes, consolidandu-si performanta financiara pentru toti indicatorii principali, dezvoltandu-si reteaua si imbogatindu-si portofoliul de produse si servicii. COSMOTE si-a mentinut cresterea sustinuta pe segmentul de clienti business, ca urmare a ofertelor atractive si personalizate lansate de companie. Astfel, in T4 2012, segmentul business a crescut cu 32% versus T4 2011, la acesta adaugandu-se clienti majori, precum Proges sau Leonardo.
Numarul total de clienti ai COSMOTE Romania, inclusiv Zapp, s-a situat la aproximativ 6,3 milioane la sfarsitul anului 2012, numarul de abonati crescand pana la 24,8%. Baza de clienti 3G a crescut cu 7% versus T4 2011, reflectand eforturile companiei in zona serviciilor de date.
La finalul lui 2012, cota de piata a COSMOTE Romania era de aproximativ 24,5%. In pofida contextului economic dificil, veniturile au ramas stabile comparativ cu 2011, la valoarea de 462,8 milioane euro. Marja proforma EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a crescut cu 4,4 puncte procentuale, la 25,8% versus 2011, reflectand imbunatatiri operationale semnificative. Valoarea EBITDA s-a ridicat la 119,5 milioane euro, crescand cu 19,4% comparativ cu anul anterior.
ARPU (Venitul mediu per utilizator) pentru 2012 s-a mentinut in linie cu cel din anul 2011.
"Pentru noi, 2012 a fost un an al premierelor, prin lansarea unor planuri tarifare care au spart tiparele, continuand sa ne concentram totodata pe proiectarea de produse si servicii fiabile si pe o experienta de utilizare de exceptie. Asadar, in 2012 ne-am consolidat amprenta pe piata, crescand sustinut EBITDA si baza de clienti business. Furnizand conectivitate si servicii pentru societatea informationala, contribuim activ la trecerea Romaniei catre economia digitala. In aceasta privinta, pastrand intotdeauna in centrul atentiei experienta clientilor, ne indreptam gradual catre 4G, urmatorul nivel in tehnologie”, spune Stefanos Theocharopoulos, Chief Executive Officer COSMOTE Romania.
La sfarsitul lunii decembrie 2012, COSMOTE Romania oferea viteze de descarcare de pana la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil in 74 de orase importante din tara, reprezentand peste 41% din populatie. Mai mult, clientii se puteau bucura de viteze de pana la 21,6 Mbps in tehnologia HSPA+, in 147 de orase din tara. In total, serviciile 3G acopera in prezent peste 73% din populatia Romaniei.
COSMOTE Romania investeste constant in dezvoltarea lantului sau de distributie nationala, care consta, la finalul lui 2012, in aproximativ 550 de puncte de vanzare in intreaga tara.
La finalul anului 2012, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicatii pentru aproximativ 20,4 milioane de clienti din Europa de Sud-Est.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor