Comertul cu amanuntul a crescut cu 0,1% in primul trimestru
Data publicarii: 08-05-2013 | Economie
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut in primul trimestru din 2013 cu 0,1% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit datelor publicate miercuri de Institutul National de Statistica /INS/.
Mai mult, datele ajustate in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate arata o crestere cu 0,8%.
In luna martie 2013, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut fata de luna precedenta ca serie bruta cu 13,6%, iar ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate a scazut cu 0,6%.
Fata de luna corespunzatoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a scazut atat ca serie bruta cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, cu 3,6 %, respectiv cu 0,8%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, in luna martie 2013, comparativ cu luna precedenta, a crescut pe ansamblu cu 13,6%, datorita cresterii comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+18,1%), vanzarilor de produse nealimentare (+13,6%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+10,8%).
Scaderea de 0,6% in serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in luna martie 2013, comparativ cu luna precedenta, a fost determinata de scaderea vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-1,1%). Cresteri s-au inregistrat la vanzarile de produse nealimentare (+1,9%) si in comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+0,5%).
Comparativ cu martie 2012, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, o scadere cu 3,6% din cauza scaderii la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-10,8%) si vanzarilor de produse nealimentare (-3,0%). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au crescut cu 0,8%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in luna martie 2013, comparativ cu luna martie 2012 a inregistrat o scadere cu 0,8% pe fondul scaderii comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-5,9%). Cresteri s-au inregistrat la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+1,1%) si la vanzarile de produse nealimentare (+0,1%).
Comparativ cu trimestrul I 2012, avansul de 0,1% s-a datorat cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+2,0%) si vanzarilor de produse nealimentare (+0,8%). Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 4%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in trimestrul I 2013, comparativ cu trimestrul I 2012 a inregistrat o crestere cu 0,8% datorata cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+2,5%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+2,0%). Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 2,3%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an