COSMOTE Romania si-a mentinut un traseu relativ stabil in T1 2013
Data publicarii: 08-05-2013 | IT&C
COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2013, incheiat la 31 martie 2013, conform indicatorilor de performanta raportati astazi de catre OTE Group.
In T1 2013, COSMOTE Romania si-a mentinut un traseu relativ stabil pentru principalii indicatori de performanta, in pofida provocarilor economice si de reglementare, care au afectat piata in ansamblu. Baza de clienti business ai COSMOTE Romania a crescut cu 21,4% in T1 2013 fata de T1 2012, reflectand succesul ofertelor personalizate ale companiei pentru categorii profesionale specializate si sinergiile cu Romtelecom pe segmentul B2B. De asemenea, baza de clienti 3G a crescut cu 28,6% comparativ cu T1 2012.
La finalul lui martie 2013, numarul total de clienti ai COSMOTE Romania (inclusiv Zapp) a fost de 6,1 milioane, proportia abonatilor fiind de 24,9%, aproximativ la acelasi nivel cu T1 2012, ca urmare a cresterii segmentului business si a ofertelor atractive pentru segmentul rezidential.
Veniturile totale din primul trimestru din 2013 au atins 108,2 milioane euro, inregistrand o scadere de 7,8% comparativ cu acelasi trimestru din anul trecut, pe fondul diminuarii tarifelor de terminare a apelurilor cu peste 25% in T1 2013 versus T1 2012.
EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a scazut cu 6,2% versus T1 2012, ca urmare a masurilor drastice de reglementare. Marja EBITDA a atins 22,5%, in crestere cu 0,4 puncte procentuale versus T1 2012.
ARPU (venitul mediu per utilizator) in T1 2013 a scazut cu 5,9% comparativ cu T1 2012, ca urmare a scaderii valorii ARPU pentru apelurile primite, aceasta fiind influentata de descresterea tarifelor de interconectare.
"Primul trimestru din 2013 vine dupa un an dificil, cu multe provocari externe care au necesitat actiuni rapide si eficiente. Suntem multumiti pentru stabilitatea obtinuta in privinta veniturilor si a ARPU, precum si pentru cresterea semnificativa a segmentului business, in ciuda unei competitii acerbe, a scaderii tarifelor de interconectare si a investitiilor masive. Prin recenta lansare a serviciilor 4G si prin portofoliul extins de produse si servicii inovatoare menite sa acopere toate nevoile clientilor, ne indreptam increzatori catre perioada urmatoare”, a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE Romania.
COSMOTE Romania investeste constant in dezvoltarea lantului sau de distributie nationala, care consta, la finalul lunii martie 2013, in aproximativ 540 de puncte de vanzare in intreaga tara.
Cu o cota de piata de aproximativ 24%, COSMOTE Romania va continua sa se concentreze pe extinderea segmentelor broadband si corporate, ramanand in acelasi timp operatorul preferat al romanilor, asa cum o arata cele mai recente rezultate in privinta portabilitatii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday