Apple, cel mai valoros brand din lume - 185 miliarde de dolari
Data publicarii: 22-05-2013 | IT&C
Apple ramane lider in topul celor mai valoroase 100 branduri globale, cu o valoare estimata la 185 miliarde dolari, potrivit topului BrandZTM, comandat de WPP si realizat de Millward Brown Optimor, informeaza un comunicat de presa al Daedalus Millward Brown.
Cu toate acestea, valoarea brandului Apple a crescut cu doar 1% in ultimul an, in timp ce rivalul Samsung a inregistrat o crestere de 51% si se situeaza pe locul 30 cu o valoare a marcii de 21 miliarde dolari. La nivel global, sase dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume provin din IT si telecom. Dupa Apple urmeaza Google, cu o valoare a brandului de 114 miliarde dolari si IBM, care valoreaza 112 miliarde dolari.
'Abilitatea Apple de a-si pastra pozitia de lider in ciuda nivelului mai ridicat al competitiei pe piata si a altor branduri care vin din spate demonstreaza valoarea unui brand puternic. Oamenii iubesc marca, indiferent de pretul actiunilor', a declarat Nick Cooper, Managing Director al companiei Millward Brown Optimor.
Potrivit acestui clasament, valoarea insumata a brandurilor din Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in crestere cu 77% fata de 2006. 'Clasamentul din acest an pune in evidenta return-ul investitiei in branduri. El arata faptul ca marcile puternice conduc la cresterea cotei de piata, profituri mai mari - fiind capabile sa sustina un pret mai ridicat decat media - si rezultate mai bune pentru actionari', a declarat David Roth, CEO The Store, din cadrul WPP.
Dezvoltat pentru companiile din cadrul WPP de catre Millward Brown Optimor, clasamentul BrandZ - Topul celor mai valoroase 100 branduri globale - a ajuns la cea de-a opta editie. Este singurul clasament care utilizeaza opiniile cumparatorilor curenti si potentiali ai brandului in completarea datelor financiare, pentru a calcula valoarea brandului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare