Actionari ai Erste i-au cerut lui Treichl sa renunte la brandul BCR pentru a marca o cotitura. Seful Erste: Nu schimbam numele, performanta se va imbunatati

Data publicarii: 22-05-2013 | Finante-Banci

"Mai este sustenabil brandul BCR?", "N-ar trebui inlocuit cu brandul Erste?", "Nu putem merge din impairment in impairment (corectie valorica negativa)", "Ne trebuie un punct de cotitura" - au fost intrebari si remarci auzite la Adunarea Generala anuala a Actionarilor Erste Group, care controleaza 93,6% din actiunile BCR.

   Situatia de la BCR a intrat in vizorul unora dintre cei mai critici actionari individuali ai Erste mai ales dupa ce grupul a contabilizat anul trecut o ajustare de 210 mil. euro a fondului comercial aferent bancii locale, dupa alta corectie de 700 mil. euro pe 2011, plus costuri de peste 22 mil. euro pe 2012 legate de restructurarea BCR dupa sapte ani de la privatizare.

   "In Romania s-au distrus miliarde de euro si totusi continuam sa fim prezenti acolo. Nu aveti o strategie. (....) Anul trecut ne-ati spus ca va veni vremea cand Romania ne va face fericiti si apoi a venit inca un impairment", a afirmat un actionar luand cuvantul in fata lui Andreas Treichl, care va implini la vara 16 ani de cand conduce Este Group si care poarta responsabilitatea tranzactiei de 3,75 mld. euro pentru preluarea BCR.

 Un alt actionar a invocat "probleme de imagine" pe care le-ar avea BCR. "Brandul BCR nu este deloc popular. S-au cheltuit bani pe actiuni de marketing cu rezultate zero. (....) Poate ar trebui introdus brandul Erste pentru a marca o cotitura si o relansare a operatiunilor, pentru ca oamenii sa vada ca incepe o noua era."

 De unde vine nervozitatea actionarilor

   Este pentru prima data cand se creeaza o asemenea discutie in jurul marcii BCR si a oportunitatii ca aceasta sa fie inlocuita eventual cu numele Erste, in conditiile in care banca a avut anumite probleme de imagine, dar in 2010 - 2011, dupa aparitia Ordonantei 50 privind contractele de credit pentru persoane fizice. De mai multe luni BCR chiar ruleaza o campanie de imagine care incearca sa sugereze schimbarile structurale si de conceptie care au loc pe masura aplicarii programului de restructurare si transformare condus de echipa lui Tomas Spurny, numit in urma cu un an in pozitia de CEO.

Integral in ZF.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: