Actionari ai Erste i-au cerut lui Treichl sa renunte la brandul BCR pentru a marca o cotitura. Seful Erste: Nu schimbam numele, performanta se va imbunatati
Data publicarii: 22-05-2013 | Finante-Banci
"Mai este sustenabil brandul BCR?", "N-ar trebui inlocuit cu brandul Erste?", "Nu putem merge din impairment in impairment (corectie valorica negativa)", "Ne trebuie un punct de cotitura" - au fost intrebari si remarci auzite la Adunarea Generala anuala a Actionarilor Erste Group, care controleaza 93,6% din actiunile BCR.
Situatia de la BCR a intrat in vizorul unora dintre cei mai critici actionari individuali ai Erste mai ales dupa ce grupul a contabilizat anul trecut o ajustare de 210 mil. euro a fondului comercial aferent bancii locale, dupa alta corectie de 700 mil. euro pe 2011, plus costuri de peste 22 mil. euro pe 2012 legate de restructurarea BCR dupa sapte ani de la privatizare.
"In Romania s-au distrus miliarde de euro si totusi continuam sa fim prezenti acolo. Nu aveti o strategie. (....) Anul trecut ne-ati spus ca va veni vremea cand Romania ne va face fericiti si apoi a venit inca un impairment", a afirmat un actionar luand cuvantul in fata lui Andreas Treichl, care va implini la vara 16 ani de cand conduce Este Group si care poarta responsabilitatea tranzactiei de 3,75 mld. euro pentru preluarea BCR.
Un alt actionar a invocat "probleme de imagine" pe care le-ar avea BCR. "Brandul BCR nu este deloc popular. S-au cheltuit bani pe actiuni de marketing cu rezultate zero. (....) Poate ar trebui introdus brandul Erste pentru a marca o cotitura si o relansare a operatiunilor, pentru ca oamenii sa vada ca incepe o noua era."
De unde vine nervozitatea actionarilor
Este pentru prima data cand se creeaza o asemenea discutie in jurul marcii BCR si a oportunitatii ca aceasta sa fie inlocuita eventual cu numele Erste, in conditiile in care banca a avut anumite probleme de imagine, dar in 2010 - 2011, dupa aparitia Ordonantei 50 privind contractele de credit pentru persoane fizice. De mai multe luni BCR chiar ruleaza o campanie de imagine care incearca sa sugereze schimbarile structurale si de conceptie care au loc pe masura aplicarii programului de restructurare si transformare condus de echipa lui Tomas Spurny, numit in urma cu un an in pozitia de CEO.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare