Drumurile noastre toate... se vor moderniza pana in 2012
Data publicarii: 06-11-2006Potrivit angajamentului din Programul de guvernare, proiectele de dezvoltare a infrastructurii urmaresc in principal: interconectarea si interoperabilitatea retelei de drumuri din Romania cu reteaua de drumuri din UE, precum si corelarea dezvoltarii retelei de drumuri publice cu prioritatile dezvoltarii economice a Romaniei.
Dezvoltarea retelei de drumuri publice din Romania va urmari cu precadere o imbunatatire a indicilor calitativi (densitate, lungime, imbracaminti moderne), astfel incat traficul sa se desfasoare in conditii de siguranta si confort.
MTCT a demarat si un amplu program de reabilitare si modernizare a drumurilor nationale, la finalul caruia efectele ar trebui sa fie cresterea gradului de mobilitate, reducerea timpilor de transport si, nu in ultimul rand, diminuarea riscului producerii de accidente rutiere.
Programul de autostrazi
Programul de autostrazi se axeaza, cu prioritate, pe interconectarea cu coridoarele IV si IX paneuropene. MTCT estimeaza ca pana in anul 2012 Romania va avea peste 1.000 de kilometri de autostrada. O parte dintre lucrari - cum ar fi cea la Autostrada Bucuresti - Constanta, au demarat deja, altele sunt pe cale sa inceapa.
Iata care sunt proiectele MTCT:
Autostrada Bucuresti - Constanta Sector IV Drajna-Fetesti
- Lungime - 36,6 km
- Valoare - 64,6 milioane euro
- Data de receptie - 2007
- Finantare: Fonduri ISPA
Autostrada Bucuresti-Constanta Sector Fetesti-Cernavoda
- Lungime - 17,58 km
- Valoare - 30,225 milioane euro
- Data de receptie - 2006
- Finantare: Fonduri ISPA
Coridorul IV
- Lungime - 679,1 km
- Valoare - 4870,815 milioane euro
- Lucrarile se desfasoara progresiv cu termen de finalizare 2012
Autostrada Bucuresti - Brasov
- Lungime - 176 km
- Valoare - 1806,9 milioane euro
- Lucrarile se desfasoara progresiv cu termen de finalizare 2010
Varianta de ocolire a municipiului Pitesti
- Lungime - 15,5 km
- Valoare - 140,28 milioane
- Data de receptie - 2007
- Finantare: Institutii Financiare Internationale
Varianta de ocolire a municipiului Sibiu
- Lungime - 23,5 km
- Valoare - 52,58 milioane euro
- Data de receptie - 2007
- Finantare: Fonduri ISPA
Autostrada Sibiu - Pitesti
- Lungime- 147 km
- Valoare - 1.260 milioane euro
- Data de incepere a lucrarilor - 2009
- Data de receptie - 2012
- Finantare: Institutii Financiare Internationale
Autostrada Nadlac - Arad
- Lungime - 38 km
- Valoare - 147,44 milioane euro
- Data de incepere a lucrarilor - 2007
- Data de receptie - 2010
- Finantare: FC
Autostrada Arad - Timisoara si by-pass Arad
- Lungime - 49 km
- Valoare - 321,3 milioane euro
- Data de incepere a lucrarilor - 2007
- Data de receptie - 2009
- Finantare: Institutii financiare Internationale
Autostrada Timisoara - Lugoj
- Lugime - 31 km
- Valoare - 124 milioane euro
- Data de incepere a lucrarilor - 2008
- Data de receptie - 2010
- Finantare: Institutii Financiare Internationale
Autostrada Lugoj - Deva
- Lungime - 91 km
- Valoare - 638 milioane euro
- Data de incepere a lucrarilor - 2009
- Data de receptie - 2011
- Finantare: FC
- Stadiul lucrarilor: procedura de licitatie
Varianta de ocolire a municipiilor Deva si Orastie
- Lungime - 32,8 km
- Valoare - 151,65 milioane euro
- Data de incepere a lucrarilor - 2007
- Data de receptie - 2010
- Finantare: Fonduri ISPA
Autostrada Orastie - Sibiu si by-pass Sebes
- Lungime - 77,82 km
- Valoare - 707 milioane euro
- Data de incepere a lucrarilor: 2008
- Data de receptie - 2010
- Finantare: FC
Autostrada centura Bucuresti Nord
- Lungime - 45 km
- Valoare - 291 milioane euro
- Data de incepere a lucrarilor - 2008
- Data de receptie - 2010
- Finantare: Institutii Financiare Internationale
Autostrada Transilvania Tronson Campia Turzii - Gilau
- Lungime - 54 km
- Valoare - 476,1 milioane euro
- Data receptiei: 2010
- Finantare - Buget
Autostrada Transilvania Tronson Suplacu de Barcau-Bors
- Lungime - 64 km
- Valoare - 362,59 milioane euro
- Data de receptie - 2010
- Finantare - Buget
Autostrada Brasov-Bors
- Lungime - 415 km
- Valoare - 2.885 milioane euro
- Data de finalizare: 2013
- Finantare - Buget
Infrastructura feroviara modernizata
Guvernul Romaniei s-a angajat si la integrarea retelei nationale de transport (si logistica) la reteaua europeana, respectiv la cea internationala.
Astfel, se lucreaza, in principal, la modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar pe reteaua TEN-T, cu prioritate pe coridoarele pan-europene de transport IV si IX care traverseaza Romania. Scopul este acela de a facilita integrarea economica in Uniunea Europeana, cresterea competitivitatii economice, dezvoltarea reala a pietei interne si promovarea unui transport durabil.
Calatorii si clientii deserviti de sistemul de transport feroviar vor beneficia de servicii de o calitate superioara (siguranta, confort, timpi mai scurti de deplasare, etc). Reabilitarea infrastructurii feroviare va duce la cresterea gradului de mobilitate, reducerea timpilor de transport si la diminuarea riscului producerii de evenimente feroviare.
Principalele proiecte ale MTCT sunt:
Modernizarea activitatilor comerciale si reducerea costurilor de intretinere in 5 statii de cale ferata (Constanta, Craiova, Cluj, Iasi, Timisoara)
- Valoare: 26,2 milioane Euro (Finantare BERD)
- Termen de finalizare: 2008
Programul de reabilitare si modernizare a unor statii de cale ferata din Romania (Tulcea, Focsani, Ploiesti Sud, Arad, Alba Iulia, Brasov, Bacau, Suceava, Buzau, Sighisoara, Drobeta Turnu Severin, Fetesti, Sibiu, Oradea, Galati)
- Valoare: 60 milioane USD (finantare prin Credit Suisse First Boston)
- Termen de finalizare: 2007
Reabilitarea liniei de cale ferata Bucuresti Baneasa - Fetesti
- Lungime: 91 km
- Valoare: 338,51 milioane euro (Finantare ISPA ? Guvernul Romaniei)
- Termen de finalizare: decembrie 2010
Reabilitarea tronsoanelor de cale ferata Bucuresti Nord - Bucuresti Baneasa si Fetesti - Constanta.
- Lungime: 84 km
- Valoare: 467 milioane euro (Finantare JBIC ? Guvernul Romaniei)
- Termen de finalizare: decembrie 2008
Reabilitarea liniei de cale ferata Campina - Predeal
- Lungime: 45 km
- Valoare: 193,67 milioane euro (Finantare ISPA ? Guvernul Romaniei)
- Termen de finalizare: 2009
Reabilitarea liniei de cale ferata Simeria - Curtici
Lungime: 184 km
- Valoare: 829 milioane euro (Finantare BEI ? Guvernul Romaniei)
- Termen de finalizare: 2012
Sursa: Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut