29,35 miliarde de lei vechi publicitate de la Omniasig pentru Gardianul

Data publicarii: 06-11-2006
publicitate de la Omniasig pentru GardianulAvand un apetit deosebit pentru asigurarea vietii angajatilor Postei Romane si a bunurilor companiei, conducerea Companiei Nationale Posta Romana (CNPR) a parafat in data de 27.06.2006 doua polite de asigurare cu Omniasig SA avand o valoare cumulata de 66.984.100.000 lei vechi, scrie Curentul. Intelegerea respectiva, legala din punctul de vedere al documentelor acoperitoare, ridica totusi un mare semn de intrebare, tinand cont de faptul ca, la momentul semnarii politei de asigurare de accidente a angajatilor sai cu Omniasig SA, Posta beneficia de efectele a doua polite de asigurare (GSC0600582720 si GSC0600583611) a vietii angajatilor sai, semnate in 3.03.2006 cu Allianz Tiriac SA si valabile pana la 3.03.2007, pentru care Posta s-a angajat sa plateasca in patru rate transe de cate 17.500.000.000 lei vechi, respectiv 29.357.125.000 lei vechi.

Surprinzator, dupa parafarea afacerii dintre CNPR si Omniasig SA, compania de asigurari a aprobat sa verse catre SC Best Media Press SRL (companie controlata de off-shore-ul Crown Gate Aliance Inc) - editorul cotidianului "Gardianul" (controlat de controversatul afacerist Maricel Pacuraru) - drept publicitate, o suma uriasa, 29.330.168.000 lei vechi (echivalent a 833.000 euro, inclusiv TVA).

Valoarea foarte mare a contractului de publicitate a ridicat cateva semne de intrebare. Un motiv ar fi acela ca pe anul 2005, SC Best Media Press SRL a avut o cifra de afaceri aproximativ egala cu suma platita de Omniasig SA pentru a-si face publicitate in "Gardianul". Al doilea aspect, si poate cel mai important, este acela ca in anul 2005 - conform datelor oficiale furnizate de Alfa Cont (agentie de monitorizare a publicitatii din mass-media) - Omniasig SA a avut un buget de publicitate total in ziarele centrale de 357.423,7 euro, iar in 2006 (pana la 31.10 a.c.) de numai 74.914,5 euro (n.r. - sumele sunt exprimate pe tarife lista, rate card).

Care a fost miza pentru care conducerea Omniasig SA - in al carei Consiliu de Administratie se regaseste si presedintele director general al CNPR, Dan Mihai Toader - a acceptat sa aloce, in avans, cotidianului "Gardianul" controlat de Maricel Pacuraru o suma imensa pentru a-si face publicitate?

In lipsa unor raspunsuri transante ale actorilor implicati in aceasta afacere, dar in special ale beneficiarilor colosalului contract de publicitate parafat de Omniasig, "Curentul" prezinta astazi documente explozive care devoaleaza aceasta afacere, urmand a reveni zilele urmatoare cu noi amanunte.


Pentru a va face o imagine completa a afacerii "Omniasig SA - asigurarea Postei", vom studia, rand pe rand, cele doua polite de asigurare, semnate din partea CNPR de Andrei Marinescu - director executiv de dezvoltare strategica si Emanoil Lepadatu - director executiv economic (din partea CNPR) si din partea Omniasig SA de Constantin Toma - presedinte, director general. Ulterior, vom demonstra cum lichiditatile CNPR au ajuns in pusculita ziarului "Gardianul", controlat de controversatul afacerist Maricel Pacuraru.

Citeste tot articolul in Curentul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: