Strategia Nationala a Romaniei privind Schimbarile Climatice prevede relansarea traficului RO-LA pe reteaua CFR
Data publicarii: 27-08-2013 | MediuNationala a Romaniei privind Schimbarile Climatice 2013 - 2020 prevede relansarea traficului RO-LA pe reteaua CFR, dupa ce vor fi aplicate masuri de sustinere a acestui tip de trafic prin aplicarea unor subventii guvernamentale, potrivit documentului publicat in Monitorul Oficial.
De asemenea, strategia are in vedere, prin accesarea de fonduri europene prin Programul Operational Sectorial Transporturi, construirea si/sau modernizarea de terminale intermodale in zonele cheie identificate pe baza analizei rutelor si a fluxurilor de tranzit, zone cuprinse in strategia de transport intermodal in Romania, aprobata prin OMTI nr. 457/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
'Aceste zone sunt Timisoara, Bucuresti, Constanta, Giurgiu/Oltenita, Brasov, Suceava, Iasi. (...) De asemenea, se mai are in vedere reabilitarea unor terminale intermodale rutier/feroviar, dupa ce va fi aprobata schema de ajutor de stat de catre Comisia Europeana', se precizeaza in document.
In luna martie, fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu declara ca Romania are deja cateva facilitati intermodale si logistice in Portul Constanta, pe Dunare, dar si cateva terminale interne. Exista, de asemenea, servicii bine dezvoltate de transport rutier si o industrie competitiva de transport feroviar de marfa.
"In Romania, exista 26 de terminale feroviare intermodale, care sunt utilizate pentru transportul intermodal. In prezent, evaluam aceste terminale, intentionam trecerea lor la compania de infrastructura feroviara. Avand in vedere ca sumele prevazute in POS-T 2007 - 2013 pentru realizarea terminalelor intermodale sunt mult prea mici in comparatie cu necesitatile, avem in vedere, pe de o parte, realizarea acestor proiecte prin parteneriat public privat, iar pe de alta parte, introducerea lor in exercitiul financiar 2014 - 2020'', a precizat, atunci, Fenechiu, intr-o conferinta de logistica.
Denumirea RO - LA, raspandita in general si folosita in practica in Europa, este prescurtarea expresiei germane 'Rollende Landstrasse', ceea ce inseamna sosea rulanta. Camioanele sau camioanele cu remorca, respectiv autotractoarele pentru semiremorci, calatoresc pe o garnitura compusa din vagoane cu platforma joasa. Camioanele sunt urcate in vagoane cu ajutorul unei rampe mobile, ocupandu-si locul de-a lungul garniturii, tot cu ajutorul unei rampe.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare