Bodu face ONG-urile recuperatori fiscali
Data publicarii: 08-11-2006
Sebastian Bodu, presedintele ANAF, a aprobat normele metodologice privind aplicarea articolelor 51 si 52 din OG 26/2000, modificata, potrivit carora fundatiile si ONG-urile vor putea fi acceptate, in anumite conditii, sa conlucreze cu Agentia Nationala de Administratie Fiscala (ANAF) in vederea desfasurarii de activitati din domeniul de competenta a acestei institutii, inclusiv in ceea ce priveste colectarea veniturilor bugetare si recuperarea creantelor fiscale, aflam din cotidianul Curentul.
De asemenea, ANAF, in cazul solicitarii formulate de catre secretariatul general al guvernului si doar in cazul in care ONG-urile in cauza intrunesc conditiile privind recunoasterea lor ca fiind de utilitate publica, in conformitate cu art. 38 si 39 din OG 26/2000, modificata, va emite in termen de 60 zile, pe baza analizei datelor cerute de lege, scrisorile de recomandare necesare. Din start sunt excluse toate ONG-urile care inregistreaza datorii la diversele bugete sau incalca alte prevederi ale legislatiei fiscale.
ANAF are criterii foarte precise de evaluare si nu orice ONG va putea colabora cu temuta institutie. Printre criteriile de evaluare se numara cel al functionarii, timp de cel putin trei ani in domeniul taxelor si impozitelor sau cel potrivit caruia sa fi dezvoltat cel putin cinci proiecte in domeniul colectarii veniturilor bugetare, control si conformare voluntara la plata impozitelor, taxelor si contributiilor.
Apoi, vor conta si rezultatele concrete obtinute in urma derularii proiectelor respective sau neimplicarea in actiuni de subminare a rolului ori imaginii ANAF. In plus, trebuie sa aiba personal de specialitate, resursele materiale si financiare implicate in proiect, iar sursele de finantare sa fie transparente. De asemenea, valoarea patrimoniului la fiecare sfarsit de an trebuie sa fie cel putin egala cu cea initiala.
Dupa analiza dosarului se vor evalua posibilitatile de colaborare intre ONG si ANAF, in urma unui interviu cu reprezentantul desemnat de solicitant, iar decizia de luare in evidenta sau de refuz va fi luata de presedintele ANAF, pe baza propunerii si evaluarii ONG de catre SCRP-ANAF, in termen de 25 de zile lucratoare. Comunicarea rezolutiei se va face in cinci zile lucratoare. ANAF isi rezerva dreptul de a refuza orice contact cu o asociatie ori fundatie care, in mod fatis, ori dovedit disimulat, promoveaza interese ale unei minoritati ce nu poate fi incadrata in categoria grupurilor defavorizate, precum si idei ce sustin discriminarea pe criterii de gen, de rasa ori cultural-religioase.
Conlucrarea fundatiilor si a ONG-urilor cu ANAF, dar si cu alte institutii publice este fundamentata pe articolele 51 si 52 din Ordonanta Guvernului 26/2000 modificata, precizata anterior, dar in lipsa normelor metodologice, pana in prezent, nu s-a pus in discutie colaborarea chiar cu Ministerul Finantelor.
Citeste tot articolul in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025