HARTA trenurilor private din Romania. Cum au reusit competitorii CFR sa faca profit

Data publicarii: 16-09-2013 | Actualitate

 

Operatorii trenurilor private au reusit, practicand tarife similare celor ale CFR Calatori sau chiar mai reduse, sa iasa "pe plus" chiar si anii de criza, in conditiile in care compania de stat s-a confruntat cu datorii de ordinul a sutelor de milioane de euro si pierderi pe masura.

  "Din punct de vedere legislativ, operatorii privati sunt obligati sa nu depaseasca tarifele stabilite de CFR Calatori pentru rangul de tren utilizat. Prin urmare, tarifele practicate de noi au fost rotunjite in minus pentru a usura in acest fel munca personalului de tren si a celui din casa de bilete pentru a evita un disconfort si pentru calatori, practica preluata in prezent si de catre operatorul de stat", au explicat pentru gandul reprezentantii Transferoviar Grup.

Privatii pun rezultatele net superioare celor ale CFR Calatori pe seama gestionarii "la sange" a resurselor. Atenta supraveghere si instruire a personalului din trenuri reprezinta o alta prioritate a operatorilor privati care sustin ca vor sa evite incidente de tipul "mersului cu nasul". Chiar si asa, companiile private care se ocupa de transportul de calatori pe calea ferata spun ca se confrunta cu o "concurenta neloiala" din partea CFR-urilor. Calatorii nu sunt informati cu privire la mersul trenurilor private, iar afisele promotionale din gari sunt distruse. Totodata, starea infrastructurii afecteaza si afacerile privatilor, generand intarzieri ale trenurilor.

In prezent pe piata de transport calatori cei mai importanti operatori privati sunt Regiotrans si Transferoviar.

Regiotrans, cel mai mare operator privat din Romania


Grupul de firme Regiotrans Brasov a devenit, in doar 8 ani, cel mai important operator privat din domeniul transportului feroviar de calatori din Romania, detinand la ora actuala aproape 15% din piata. Grupul a fost infiintat de inginerii Costel Comana, ost sef de divizie in Regionala Brasov, si Iorgu Ganea, specialist in domeniul intretinerii si reparatiei materialului rulant de cale ferata. In 2002, au infiintat SC RCCF Trans SRL, prima firma privata romaneasca de transport feroviar de persoane, iar in septembrie 2004, cu 14 angajati si trei automotoare second-hand achizitionate din Franta, firma a concesionat linia Brasov - Zarnesti, de 27 de kilometri, abandonata ca nerentabila de CFR Calatori si care urma sa fie inchisa. Dupa o jumatate de an, in februarie 2005, cei doi intreprinzatori au infiintat SC Regiotrans SRL, care a preluat activitatea de transport propriu-zisa pe ruta Brasov - Zarnesti, RCCF Trans ramanand sa se ocupe exclusiv de gestionarea infrastructurii feroviare si a materialului rulant. La scurt timp, Regiotrans a concesionat a doua linie ajunsa in pragul desfiintarii, Brasov - Intorsura Buzaului, de 37 km lungime.


Integral in Gandul.info.



Ultimele stiri pe BankNews.ro: