Divizia de factoring a ING tinteste o cota de piata de 30% pana in 2009

Data publicarii: 09-11-2006
ING Commercial Finance, divizia de factoring a ING, vrea sa controleze, pana in 2009, o cota de 30% din piata romaneasca de factoring, estimata, pentru anul respectiv, la valoarea de 1,4 miliarde euro, a declarat, joi, directorul general al ING Commercial Finance Romania, Richard Lublinski. Oferta de factoring a ING Commercial Finance include, pe langa finantare, si servicii de gestionare a portofoliului de creante, colectare a creantelor precum si protectie impotriva riscului de neplata. ING Commercial Finance ofera si un serviciu on-line, prin intermediul caruia clientii isi pot vizualíza in timp real portofoliul de facturi sau detalii referitoare la debitori si creante.

Serviciile companiei se adreseaza in special intreprinderilor mici si mijlocii, care au nevoie de solutii alternative de finantare pentru a-si putea sustine dezvoltarea, a mai spus directorul general al ING Commercial Finance.

"Eforturile noastre se vor concentra catre sectorul IMM-urilor, pentru ca aceste companii se confrunta cel mai acut cu dificultati in a obtine finantare. Oferta noastra este foarte potrivita pentru acele companii care au nevoie de instrumente financiare care sa ii ajute sa se dezvolte atunci cand inregistreaza o sezonalitate mare a vanzarilor sau intarzieri de plata din partea debitorilor", a adaugat  Richard Lublinski.

Perioada scursa de la prima intalnire cu clientul pana la semnarea contractului de factoring este de 10 zile, iar avansul se obtine in ziua in care clientul trimite factura. "Costurile serviciilor de factoring se incadreaza in marjele impuse de piata, dar compania ia in considerare profilul de risc si volumul tranzactiilor, ceea ce reprezinta cel mai adesea un avantaj pentru client", a mai spus Lublinski.

"Piata romaneasca de factoring, cu o valoare estimata la aproape 700 milioane euro in 2006, este practic insignifianta in comparatie cu piata de factoring din Europa Centrala si de Est, evaluata la 18 miliarde de euro. Asadar, potentialul de dezvoltare este urias, specialistii asteptandu-se la o crestere de 30% pe an in urmatoarea perioada", a mai spus Lublinski.

In 2005, piata romaneasca de factoring a avut un volum de 550 milioane euro, reprezentand 0,69% din PIB. Prin comparatie piata de factoring din Cehia a avut un volum de 3,7 miliarde euro (2,94% din PIB), iar cea din Ungaria un volum de 1,8 miliarde euro (2,07% din PIB), a aratat directorul general al ING Commercial Finance.

Compania de Factoring infiintata de Banca Transilvania, in parteneriat cu Intermarket Bank Viena, tinteste o cota de piata de 4 - 5% si afaceri de 35 milioane euro in 2006, respectiv o cota de piata de 10 - 15% si un volum de afaceri de 100 - 150 milioane euro in 2007, declara, in luna octombrie, directorul general al Companiei de Factoring, Valentin Chirca.

"Aceste previziuni se bazeaza pe o estimare de 700 milioane euro a volumului pietei romanesti de factoring in 2006. Consider ca, in 2007, piata romaneasca de factoring va atinge un volum de afaceri de un miliard de euro", a mai spus Valentin Chirca, la conferinta de presa prilejuita de lansarea Companiei de Factoring. "In trei - patru ani, piata romaneasca de factoring ar putea atinge o valoare a afacerilor de doua miliarde euro", a completat presedintele Intermarket Bank Viena, unul dintre cei doi actionari ai Companiei de Factoring, Theo Hibler.

In prezent, pe piata romaneasca, servicii de factoring mai ofera BCR, BRD SocGen, Unicredit, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank si Romexterra.

Factoringul reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor, prin care se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru IMM-uri. Apare, astfel, posibilitatea cresterii cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii; de asemenea, factoringul dezvolta flexibilitatea firmei de a-si asuma termene de plata variate.

Sursa: NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: