Dan Sova: Proiectul Comarnic-Brasov este finantat integral de catre banci
Data publicarii: 16-01-2014 | Finante-BanciAutostrada Comarnic - Brasov este un proiect care va fi finantat integral cu ajutorul bancilor, iar statul roman nu va plati pana in 2017 niciun ban, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, Dan Sova, ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine.
'Acest proiect se finanteaza integral de catre banci. Deci, orice cost este verificat de catre finantator. Cei 28 milioane de euro pentru fiecare kilometru sunt cu sapte milioane de euro mai putin fata de cat se negociase in 2011. Avem aproape 1,5 miliarde euro constructie, restul pana la 1,8 miliarde sunt cheltuieli de proiectare, management, consultanta etc. In proiectul initial de constructie existau 58 de kilometri, iar noi am fost nevoiti sa schimbam putin traseul autostrazii pentru a scadea pretul. S-au mai adaugat cateva sute de metri la solutia tehnica de unire a autostrazii cu Centura Brasovului. Autostrada este prin munte, dar tot traseul este extravilan, nu trece prin nicio localitate. Vom avea 19 viaducte, este un proiect spectaculos', a afirmat Sova.
In ceea ce priveste eventuale penalitati pe care cele trei companii castigatoare le-ar putea plati, oficialul a mentionat ca consortiul trebuie sa finalizeze proiectul si ulterior va primi banii.
'Nu suntem in situatia de a plati de la buget bani. Deci, pentru ca ei sa ia bani, consortiul trebuie sa termine autostrada, iar statul va plati banii abia dupa ce se finalizeaza autostrada. Perioada de exploatare a autostrazii va fi de 26 de ani, iar CNADNR va ramane un supraveghetor foarte dur al lucrarii', a spus Dan Sova.
Finalizarea lucrarilor la tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov va avea loc pana in anul 2017, cel tarziu, iar costurile estimate se vor ridica la valoarea de 1,8 miliarde de euro, echivalentul a 28 de milioane de euro pentru fiecare kilometru, a declarat, joi, premierul Victor Ponta, intr-o conferinta de presa.
Potrivit oficialului, in Memorandumul semnat de autoritatile romane cu reprezentantii consortiului Vistrada Nord, castigator al licitatiei pentru lucrarile la tronsonul Comarnic-Brasov, se prevede ca semnarea contractului sa aiba loc pana de Paste, respectiv 20 aprilie, iar lucrarile sa demareze pana la finele lunii aprilie.
Primul ministru a mentionat, totodata, ca tariful de utilizare a autostrazii va fi stabilit de statul roman, acesta fiind estimat la 5,7 lei plus TVA pentru cei 60 de kilometri dintre Comarnic si Brasov.
Joi, reprezentantii consortiului Vistrada Nord, compus din companiile Vinci, Strabag si Aktor, au parafat cu autoritatile romane un Memoradum privind finalizarea calendarului si a restului masurilor in ceea ce priveste atribuirea contractului de concesiune de lucrari publice referitor la proiectarea, construirea, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov.
In data de 19 decembrie 2013, s-a finalizat selectia viitorului concesionar al autostrazii Comarnic-Brasov, acesta fiind un consortiu format din firme din Italia, Austria si Grecia, respectiv Vinci - Strabag - Aktor.
Ofertele in vederea atribuirii "Contractului de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, construirea, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov, km 110+600 - km 168+600" au fost depuse de Asocierea Vistrada Nord (Vinci/Franta), Strabag/Austria si Aktor/Grecia) si Asocierea Impregilo SpA/Salini din Italia, potrivit Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.
Tronsonul de autostrada va fi operat si intretinut de concesionar, iar perioada de garantie este inclusa in durata contractului de concesiune.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii