O treime dintre firmele noi din Romania sunt infiintate de femei
Data publicarii: 13-11-2006"Numarul firmelor care apartin femeilor este in crestere. Mai mult rata de supravietuire a companiilor conduse de femei este mai mare decat cea a firmelor conduse de barbati", a declarat expertul la Agentia pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), Mihaela Cristea. Ea a explicat aceasta situatie prin faptul ca femeile sunt mult mai prudente si folosesc un management al riscului adecvat.
Majoriatea femeilor manageri se orienteaza catre industria usoara (textile, incaltaminte, cosmetice, servicii), dar sunt mai putin active in cercetare, industria petroliera si constructii, conform unei cercetari sociologice realizata de ANIMMC.
Principalul avantaj al femeilor in afaceri este constiinciozitatea, dinamismul si farmecul personal, cele mai putin invocate avantaje fiind inteligenta, intuitia, simtul de raspundere si tenacitatea, arata studiul realizat de Agentie.
In ceea ce priveste politica de personal, majoritatea firmelor conduse de femei au unu sau doi angajati, iar procentul angajatilor femei scade invers proportional cu marimea firmei (o rata de 17% puncte procentuale functie de clasa de marime), potrivit cercetarii.
Peste trei sferturi din femeile implicate in microintreprinderi au copii, majoritatea fiind peste 16 ani, reiese din sondajul Agentiei. Majoritatea se ocupa personal de ingrijirea copiilor, procentul maxim fiind in agricultura 100%.
Mai putin de 10% dintre dintre intervievate au raspuns ca sunt discriminate in afaceri, aceasta situatie fiind mai prezenta in agricultura, a declarat Cristea.
In cazul unor probleme de lichiditate, firmele conduse de femei prefera sa plateasca mai intai imprumuturile contractate si impozitele catre bugetul consolidat de stat, inaintea salariilor propriilor angajati. Cele mai frecvent amanate plati sunt cele catre furnizori, fiind urmate de taxele locale, plata salariilor, impozitul pe venit si imprumuturi, arata cercetarea ANIMMC.
Agentia a alocat, in anul 2006, un buget de 500.000 de euro pentru programul de dezvoltare al culturii antreprenoriale in randul femeilor manageri, obiectivul fiind sa faciliteze mobilitatea femeilor pe piata fortei de munca si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut