Masini sub 10.000 de euro
Data publicarii: 13-11-2006
Renault Symbol, vedeta segmentului
Cresterea numarului de modele care se inscriu in categoria masinilor ieftine este o urmare clara a cererii tot mai mari pentru astfel de autoturisme. Faptul ca, pentru romani, pretul conteaza mai mult decat siguranta, fiabilitatea sau confortul a impus constructorilor si importatorilor ideea de a comercializa pe piata autohtona, alaturi de variantele standard, vehicule cu dotari minimale si cu portbagaje cat mai incapatoare.
Daca nu luam in calcul autohtonele Dacia Logan si Daewoo Matiz sau Cielo, in segmentul masinilor cu preturi sub 10.000 de euro pot fi luate in considerare, in acest an, 15 modele, cel mai cautat dintre acestea fiind Renault Symbol. Caracteristicile acestuia, alaturi de pretul extrem de atractiv pentru varianta Authentique, cu motor de 1.4 litri, fac din modelul francez construit in Turcia un adevarat best-seller.
Cu cele 4.190 unitati comercializate in acest an, modelul Symbol se claseaza pe primul loc in domeniul masinilor ieftine, singurul concurent serios parand a fi Skoda Fabia, cu 2.165 de unitati. Alte vehicule cu caracteristici asemanatoare cautate de romani sunt Fiat Albea si Chevrolet Kalos. Modelul coreean cu emblema nord-americana sufera insa din pricina taxelor aplicate de statul roman masinilor fabricate in afara Europei. Daca pretul fara taxe al variantei cu motor de 1.2 litri este de numai 6.309 euro, in momentul achizitionarii clientii pot afla ca trebuie sa scoata din buzunar nu mai putin de 9.540 de euro. Situatii asemanatoare pot fi intalnite si in cazul modelelor Chevrolet Spark si Kia Picanto.
Preturi modificate
O scurta comparatie intre preturile oferite de APIA in vara lui 2005 si cele din 2006 arata ca segmentul masinilor cu preturi sub 10.000 de euro este destul de animat. Astfel, daca anul trecut un Citroen C3 cu propulsor de 1.1 litri costa, cu taxe, 9.854 de euro, in acest an masina costa cu aproximativ 300 de euro mai mult, adica 10.142 euro, iesind din zona-tinta. De asemenea, in timp ce Skoda Fabia Classic s-a ieftinit cu circa 40 de euro, modelele Renault Symbol Authentique, Citroen C2 si Chevrolet Kalos au devenit mai scumpe, ramanand totusi sub pretul psihologic. Nu trebuie trecute cu vederea nici intrarile in segment a patru noi modele. Este vorba de Chevrolet Spark, Citroen C1, Peugeot 107 One si Ford Fiesta Ambiente.
Preturile date publicitatii de APIA sunt, desigur, informative, o vizita la dealeri fiind neaparat necesara in cazul in care doriti sa achizitionati un autoturism. Este posibil ca preturile, atat cele CIP (fara taxe), cat si cele TTI (toate taxele incluse) sa sufere modificari de ultima ora. De asemenea, in functie de dotari si oferte speciale, dealerii pot avea afisate, pentru perioade limitate de timp, cu totul alte preturi.
Citeste tot articolul in Banii Nostri
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România