Masini sub 10.000 de euro
Data publicarii: 13-11-2006Renault Symbol, vedeta segmentului
Cresterea numarului de modele care se inscriu in categoria masinilor ieftine este o urmare clara a cererii tot mai mari pentru astfel de autoturisme. Faptul ca, pentru romani, pretul conteaza mai mult decat siguranta, fiabilitatea sau confortul a impus constructorilor si importatorilor ideea de a comercializa pe piata autohtona, alaturi de variantele standard, vehicule cu dotari minimale si cu portbagaje cat mai incapatoare.
Daca nu luam in calcul autohtonele Dacia Logan si Daewoo Matiz sau Cielo, in segmentul masinilor cu preturi sub 10.000 de euro pot fi luate in considerare, in acest an, 15 modele, cel mai cautat dintre acestea fiind Renault Symbol. Caracteristicile acestuia, alaturi de pretul extrem de atractiv pentru varianta Authentique, cu motor de 1.4 litri, fac din modelul francez construit in Turcia un adevarat best-seller.
Cu cele 4.190 unitati comercializate in acest an, modelul Symbol se claseaza pe primul loc in domeniul masinilor ieftine, singurul concurent serios parand a fi Skoda Fabia, cu 2.165 de unitati. Alte vehicule cu caracteristici asemanatoare cautate de romani sunt Fiat Albea si Chevrolet Kalos. Modelul coreean cu emblema nord-americana sufera insa din pricina taxelor aplicate de statul roman masinilor fabricate in afara Europei. Daca pretul fara taxe al variantei cu motor de 1.2 litri este de numai 6.309 euro, in momentul achizitionarii clientii pot afla ca trebuie sa scoata din buzunar nu mai putin de 9.540 de euro. Situatii asemanatoare pot fi intalnite si in cazul modelelor Chevrolet Spark si Kia Picanto.
Preturi modificate
O scurta comparatie intre preturile oferite de APIA in vara lui 2005 si cele din 2006 arata ca segmentul masinilor cu preturi sub 10.000 de euro este destul de animat. Astfel, daca anul trecut un Citroen C3 cu propulsor de 1.1 litri costa, cu taxe, 9.854 de euro, in acest an masina costa cu aproximativ 300 de euro mai mult, adica 10.142 euro, iesind din zona-tinta. De asemenea, in timp ce Skoda Fabia Classic s-a ieftinit cu circa 40 de euro, modelele Renault Symbol Authentique, Citroen C2 si Chevrolet Kalos au devenit mai scumpe, ramanand totusi sub pretul psihologic. Nu trebuie trecute cu vederea nici intrarile in segment a patru noi modele. Este vorba de Chevrolet Spark, Citroen C1, Peugeot 107 One si Ford Fiesta Ambiente.
Preturile date publicitatii de APIA sunt, desigur, informative, o vizita la dealeri fiind neaparat necesara in cazul in care doriti sa achizitionati un autoturism. Este posibil ca preturile, atat cele CIP (fara taxe), cat si cele TTI (toate taxele incluse) sa sufere modificari de ultima ora. De asemenea, in functie de dotari si oferte speciale, dealerii pot avea afisate, pentru perioade limitate de timp, cu totul alte preturi.
Citeste tot articolul in Banii Nostri
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut