Retailul romanesc a batut pasul pe loc la 14 mld. euro. Consumul nu-si revine nici in 2014, dar preturile cresc

Data publicarii: 17-03-2014 | Finante-Banci

Romanii au cheltuit anul trecut aproape 14 mld. euro in retelele de hipermarketuri, supermarketuri, in magazinele de tip discount si in comertul traditional, o suma similara cu cea din 2012, intr-o perioada in care consumul a batut pasul pe loc.

 Pentru acest an analistii companiei de cercetare de piata PMR estimeaza un avans al vanzarilor din retailul cu dominanta alimentara, insa acesta va veni doar ca urmare a cresterilor de pret, nu ca urmare a revenirii apetitului de consum.

 „Ne asteptam ca vanzarile din retailul cu dominanta alimentara sa creasca in 2014 si 2015 in tarile din Europa Centrala si de Est. Cea mai accelerata rata de crestere o vor avea pietele din Rusia si Ucraina, urmate de cele din Romania si Bulgaria. La polul opus, in Cehia si Ungaria vanzarile din retailul cu dominanta alimentara vor stagna“, spun analistii PMR. Ei precizeaza insa ca vanzarile vor creste ca urmare a scumpirilor, apetitul de consum urmand a stagna in cel mai bun caz in toate pietele din regiune.

SURSA: ZF


Ultimele stiri pe BankNews.ro: