Frigiderele se muta pe internet
Data publicarii: 18-11-2006
Ce cumpara romanii de pe nett "Electrocasnicele ocupa primul loc in topul vanzarilor prin domo.ro si sunt urmate de produsele audio-video si apoi de IT&C", a precizat Gabriela Mandrea, directorul de marketing al retailerului Domo.
De trei ori crestere
Piata romaneasca a comertului electronic, adica a tranzactiilor efectuate prin intermediul internetului de situri autohtone si pentru clienti locali, este estimata de principalii actori la 60 de milioane de euro in acest an, cam de trei ori mai mult decat anul trecut.
Si aceasta in conditiile in care comertul on-line este doar in parte virtual, pentru ca prea putini dintre comercianti si-au pus la punct un sistem de plata electronic si mult mai putini clienti il folosesc.
"Exista inca teama consumatorilor de a utiliza plata cu card in mediul on-line, desi ele sunt foarte bine securizate. Apoi, costurile pentru comerciantii on-line sunt inca extrem de mari, ceea ce face aceste sisteme prohibitive", apreciaza fondatorul Flamingo, Marius Ghenea, care a inceput de curand o afacere pe internet.
Retail contra e-tail
Avantajele unui magazin on-line fata de cel off-line sunt semnificative. Magazinele virtuale sunt deschise si pot fi accesate non-stop, iar clienti pot fi, teoretic, toti cei sase milioane de utilizatori romani de internet. Costurile sunt pana la 70% mai mici decat cele pe care le presupune un magazin traditional, spun antreprenorii din internet.
"Deschiderea unui magazin on-line ajunge la 1.400 de euro, iar costul fix lunar al operarii magazinului virtual se ridica la 100 de euro", a precizat Marius Dosinescu, managerul companiei Avantaj Net, care asigura servicii de web design, consultanta si promovare pentru magazinele virtuale autohtone.
"Vitrina" unui magazin on-line poate stoca mai multe produse decat cea a magazinului, iar retailerii practica pe internet preturi cu cateva zeci de procente mai mici decat in cel traditional.
80% amatorism
Conform serviciului de monitorizare a traficului on-line, trafic.ro, cele mai vizitate extensii pe web ale unor retaileri traditionali sunt dol.ro (magazinul virtual al lantului de papetarie si birotica Diverta), do-shop.ro (Depozitul de Calculatoare), flamingo.ro sau domo.ro, ale caror rate de accesari depasesc 2.000 de vizitatori pe zi.
Potrivit managerului DivertaOnline, vanzarile site-ului au totalizat in anul trecut cam 5% din totalul lantului de librarii, adica aproape 100.000 de euro. Pe de alta parte, exista pe internet si magazine care nu functioneaza decat in off-line.
Emag.ro si okazii.ro, ambele realizate dupa modelele celebrelor portaluri americane Ebay sau Amazon, sunt lideri in e-commerce-ul autohton. Emag, primul magazin on-line romanesc, a trecut de pragul de 100.000 de vizitatori saptamanal.
"Avem zilnic 700-800 de solicitari, dintre care multe se transforma in comenzi ferme. Vom incheia anul cu venituri de aproximativ 30 de milioane de euro", ne-a declarat Radu Apostolescu, directorul executiv al Emag.
Exemplul este insa dintre cele mai fericite. Dintre cele mai bine de 1.000 de site-uri care practica e-commerce doar 20% au o activitate constanta si cifre de afaceri care depasesc un milion de dolari.
Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private