Tarom nu stie daca reducerea tarifelor la intern aduce profit
Data publicarii: 18-11-2006
Tarom sustine ca nu poate face o evaluare a incasarilor pana la finalizarea perioadei pentru care a fost anuntata reducerea de preturi pe cursele interne, desi compania dispune de un sistem informatic performant, noile tarife au fost anuntate, iar numarul biletelor este inregistrat, aflam din Curentul. Operatorul aerian dispune din 6 februarie 2006 de un sistem informatizat (Passenger Revenue System) de contabilitate vanzari si venituri, implementat de compania americana IBM, ce a costat doua milioane de dolari.
"Alaturi de contabilitatea costurilor, noua aplicatie include compania Tarom in clubul companiilor aeriene moderne, simplifica activitatea de contabilitate a veniturilor si vanzarilor ", conform unui comunicat IBM mai vechi. Directorul de operatiuni la sol al operatorului aerian, Doru Columb, spune ca incasarile Tarom, din momentul in care a intrat in vigoare masura si pana in prezent, s-au diminuat dupa reducerea tarifelor cu 50% pentru zborurile interne, la jumatatea lunii octombrie.
Conform Mediafax, Doru Columb ar fi afirmat ca aplicarea reducerii de pret nu se impunea pe unele rute, pentru ca oricum avioanele erau pline. "In orice caz, pe unele rute, cum ar fi Bucuresti - Timisoara sau Bucuresti - Cluj-Napoca, nu se impunea aplicarea acestei masuri, pentru ca oricum aveam avioanele pline", a aratat Columb. Directorul Tarom ar mai fi precizat ca traficul este mai redus pe rutele din estul Romanei, in comparatie cu cele din restul tarii.
Ulterior acestor precizari, care intrau in contradictie cu declaratiile optimiste ale ministrului Radu Berceanu facute la lansarea programului, compania Tarom a remis un comunicat in care precizeaza ca directorul Doru Columb "nu a facut declaratiile aparute", deoarece nu el este persoana care se ocupa de incasarile Companiei Tarom. Comunicatul mai precizeaza: "Ca efect al aplicarii masurii de marketing (...) s-a inregistrat o crestere de pasageri pe toate cursele interne.", fara a ne lamuri daca masura aduce sau nu profit companiei, in conditiile in care Taromul a cheltuit doua milioane de dolari tocmai pentru a avea in timp real astfel de raspunsuri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii