Tarom nu stie daca reducerea tarifelor la intern aduce profit
Data publicarii: 18-11-2006
Tarom sustine ca nu poate face o evaluare a incasarilor pana la finalizarea perioadei pentru care a fost anuntata reducerea de preturi pe cursele interne, desi compania dispune de un sistem informatic performant, noile tarife au fost anuntate, iar numarul biletelor este inregistrat, aflam din Curentul. Operatorul aerian dispune din 6 februarie 2006 de un sistem informatizat (Passenger Revenue System) de contabilitate vanzari si venituri, implementat de compania americana IBM, ce a costat doua milioane de dolari.
"Alaturi de contabilitatea costurilor, noua aplicatie include compania Tarom in clubul companiilor aeriene moderne, simplifica activitatea de contabilitate a veniturilor si vanzarilor ", conform unui comunicat IBM mai vechi. Directorul de operatiuni la sol al operatorului aerian, Doru Columb, spune ca incasarile Tarom, din momentul in care a intrat in vigoare masura si pana in prezent, s-au diminuat dupa reducerea tarifelor cu 50% pentru zborurile interne, la jumatatea lunii octombrie.
Conform Mediafax, Doru Columb ar fi afirmat ca aplicarea reducerii de pret nu se impunea pe unele rute, pentru ca oricum avioanele erau pline. "In orice caz, pe unele rute, cum ar fi Bucuresti - Timisoara sau Bucuresti - Cluj-Napoca, nu se impunea aplicarea acestei masuri, pentru ca oricum aveam avioanele pline", a aratat Columb. Directorul Tarom ar mai fi precizat ca traficul este mai redus pe rutele din estul Romanei, in comparatie cu cele din restul tarii.
Ulterior acestor precizari, care intrau in contradictie cu declaratiile optimiste ale ministrului Radu Berceanu facute la lansarea programului, compania Tarom a remis un comunicat in care precizeaza ca directorul Doru Columb "nu a facut declaratiile aparute", deoarece nu el este persoana care se ocupa de incasarile Companiei Tarom. Comunicatul mai precizeaza: "Ca efect al aplicarii masurii de marketing (...) s-a inregistrat o crestere de pasageri pe toate cursele interne.", fara a ne lamuri daca masura aduce sau nu profit companiei, in conditiile in care Taromul a cheltuit doua milioane de dolari tocmai pentru a avea in timp real astfel de raspunsuri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025