Chinezii au cumparat 46 % din produsele de lux din intreaga lume in 2015 (raport)
Data publicarii: 16-02-2016 | EconomieChinezii au cumparat anul trecut 46 % din produsele de lux din intreaga lume, iar 78 % dintre achizitii au fost facute in afara acestei tari asiatice, relateaza EFE, citand o stire publicata marti de ziarul chinez ''Global Times'' referitor la un raport al firmei de consultanta ''Fortune Character''.
Cercetarea a fost efectuată pe baza datelor comunicate de 20.000 de mărci de lux și relevă că, în 2015, chinezii au cheltuit 116,800 miliarde de dolari pe produse ale acestor companii, cu 9,25 % mai mult față de anul 2014.
Numai 22% dintre aceste achiziții au fost realizate în China, marea majoritate, însumând 91 de miliarde de dolari, fiind făcute în exterior. Fenomenul se explică, în bună parte, prin diferențele de preț, unele băuturi alcoolice sau ceasuri găsindu-se în afara granițelor Chinei la prețuri chiar și cu 80 % mai mici.
Este posibil ca o influență să fi avut și campania anticorupție lansată de președintele chinez, Xi Jinping, prin care s-a cerut înalților funcționari să nu se mai afișeze cu haine sau accesorii de lux, consumând băuturi sau alimente foarte scumpe.
Experții de la ''Fortune Character'' au constat că tendința chinezilor de a cumpăra produse de lux a crescut în 2015 cu 12,35 % în străinătate și numai cu 3,2 % în interiorul țării prin comparație cu 2014.
Aceste informații sunt total diferite de cele de la alte firme de consultanță, reamintește EFE. Astfel, ''Bain&Company'' a difuzat recent un raport care susține că piața produselor de lux din China a scăzut cu 2 % în 2015 față de anul precedent, continuând o tendință descendentă începută în 2013. Motivele acestor schimbări ar fi încetinirea economiei Chinei, campania anticorupție și preferința tot mai marcată pentru achizițiile de acest gen făcute în străinătate.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare