Liderii investitiilor publicitare

Data publicarii: 23-11-2006
Liderii investitiilor publicitarePrimele 100 de companii clasificate in functie de cheltuielile pentru publicitate au facut in 2005 investitii totale de 98,27 de miliarde de dolari, cu 4,5% mai mult fata de anul 2004. Cel mai mare investitor in publicitate a ramas Procter& Gamble (P& G), care a inregistrat cheltuieli brute cu serviciile media de 8,19 miliarde de dolari, potrivit raportului Global Marketers. Cheltuielile sunt aproape de doua ori mai mari decat ale Unilever, urmatorul clasat in top, care a alocat cu 21,9% mai mult decat in 2004, ajungand la 4,27 miliarde de dolari. P& G a avut o crestere a cheltuielilor de 2,6%, fata de 17,6% 2004, cand investitiile in publicitate au crescut datorita achizitiei Gillette.

Ritmul de crestere a investitiilor in publicitate a scazut anul trecut, fata de 2004, si era de asteptat, tinand cont ca din 2005 au lipsit evenimente importante, de calibru olimpiadei sau campionatului european de fotbal, ambele prezente in 2004. Marile evenimente sportive nu numai ca reprezinta motorul investitiilor in publicitate, ci ridica substantial si preturile percepute de media.

Dintre cele 100 de companii aflate in top, 46 au sediul in SUA. De altfel, 48,2% din cheltuielile cu serviciile media au fost directionate catre aceasta tara in 2005, fata de 49,9%, cat au fost in 2004. Europa a atras anul trecut 30,7% din totalul de cheltuieli al acestui grup de companii, iar Asia, 15,8%.

Categorii promovate scump

DOMENII Categoriile de produse care au determinat cele mai mari investitii in publicitate au fost automobilele (22,76 miliarde de dolari), cu 17 reprezentanti in top 100. Cresterea a fost de doar 2,3%, ceea ce indica o scadere globala in acest domeniu, reflectata si in vanzarile de pe piata auto. Urmatoarele domenii au fost produsele de ingrijire personala (19,49 miliarde de dolari), media si timp liber (11,03 miliarde de dolari) si produsele alimentare (8,13 miliarde de dolari).

Compact

Ultimele stiri pe BankNews.ro: