Piata diamantelor in Romania nu este una stralucitoare
Data publicarii: 24-11-2006
"Din volumul pietei, care este foarte greu de estimat din cauza existentei pietei subterane, vanzarile bijuteriilor in Romania se ridica la peste o tona, lunar. Pastrandu-se proportiile, vanzarile briliantelor reprezinta cinci la suta din acest total", a declarat, pentru Rompres, Heinz Karl.
Din totalul operatorilor de metale pretioase, aproximativ 3.700 de firme, o foarte mica parte se axeaza pe operarea pietrelor pretioase. "Nu este prea profitabila aceasta activitate. Romanii prefera bijuteriile din argint, cele cu pietre pretioase fiind prea scumpe pentru majoritatea dintre noi", ne-a spus un producator de bijuterii din Bacau.
Fiscalitate excesiva
Dupa spusele presedintelui patronatului, in lumea bijuteriilor, piata neagra ocupa un loc confortabil. "Daca piata subterana a aurului reprezinta 70-80 la suta din totalul pietei, in ceea ce priveste briliantele exista o proportie mai mica, deoarece intervine factorul de incredere a clientilor. Sunt avantajate firmele vechi, preferate de consumatori.
Astfel, piata subterana a briliantelor este de 40-50 la suta din totalul pietei", a adaugat Heinz Karl. Acesta a subliniat ca, atunci cand se vorbeste de comert al briliantelor, se vorbeste de briliante in bijuterii. "Piata subterana cuprinde bijuteriile cu briliante deoarece fiscalitatea, insemnand 25 la suta accize si 19 la suta TVA, se apropie de 50 la suta. Astfel, multi comercianti muta afacerea la subteran. Sunt acele persoane care merg cu sacosa si vand bijuterii", a explicat Heinz Karl.
Piata diamantelor, in crestere
Ca punct de plecare, o piatra de briliant de 0,10 carate poate costa intre 100 si 300 de euro, potrivit estimarilor presedintelui PBR. Totodata, acesta a exemplificat variatia preturilor pentru briliante astfel: o piatra de un carat poate fi considerata scumpa la 500 de euro, dar, de asemenea, o piatra la aceeasi greutate poate fi ieftina la 10.000 de euro. In Romania se pot gasi la vanzare podoabe cu diamante, preturile variind de la 1.000 de euro un inel cu un diamant incrustat, pana la 20.000 de euro, un colier cu 40 de diamante de 0,60 carate. In opinia bijutierilor, ritmul de crestere anual al vanzarilor se situeaza intre 10 si 20 la suta.
In Romania, ca sortimente, pe primul loc sunt comercializate, in proportie de 60 la suta, inelele de dama, urmate de pandantive, lantisoare si cercei, cu 20 la suta, bratari, 10 la suta, in timp ce bijuteriile pentru barbati ocupa ultimul loc, cu o pondere pe piata situata sub 10 la suta.
Citeste tot articolul in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an